Juu, en ole lukenut kommentteja pitkään aikaan, vähän silmäillyt
Mikä siis oikeuttaa sinua kommentoimaan kirjoituksiani sitten? Eikö se lukeminen olisi minimivaatimus. Jota minä ainakin toteutan per aihepiiri, jos lähden kommentoimaan jollekin.
Keskustelun tarkoitus on, että toiset korjaavat, kyselevät, kertovat jos on muutettavaa ajattelussa, ja kaikki oppivat.
Lukemalla minun(kin) kommentteja selviäisi kyllä, että tuota tavallani teen.
Emme onneksi ole täydellisiä, mutta joku tyhmempi voisi kuvitella, että itse pidät itseäsi täydellinen kirjoittaja ja kommentoija. Aika usein keskityt vain huuteluun toisten tasosta, tällä kertaa taas minun.
Minähän tunnustin, että en ole sinun tasollasi, en pysty lukemaan leikekommenttejasi. Lukuun vaadittaisiin laajat muistiinpanot ja niiden jäsentäminen monitahoisesti. Mutta olisi kiva ymmärtää, jos vain kirjoittaisit pääasiat kooten omaa tekstiäsi, ei jokaista riviä erikseen pohtien.
Mutta olisi kiva ymmärtää, jos vain kirjoittaisit pääasiat kooten omaa tekstiäsi, ei jokaista riviä erikseen pohtien.
Jos kommentoitavakin kirjoittaa monisyisesti, niin se on minusta tapa vastata 1 syy kerrallaan. Jos kommentoitavakin kirjoittaa monipolvisesti, niin se on minusta tapa vastata 1 polvi kerrallaan. Jos en ymmärrä kirjoittajaa, niin kysyn tarkennuksia, vaikka kohta kerrallaan.
Ei se sen kummempaa ole.
Mietipäs asia näin: sen sijaan että kirjoitan pitkään pötköön eri syihin/polviin kommentoiden, et jaksaisi lukea siinä muodossa senkään vertaa. Nyt sinullakin on mahdollisuus...noh, vaikka jaksottaa lukemistasi (paremman sanan puutteessa). Voit olla eri mieltä, mutta yritykseni on tavallaan johdattaa omaan pointtiini poimintoja tekemällä.
Se on sitä nykytyylin journalismia, otetaan asia kokonaisuudesta pätkä, ja koko alkuperäinen tarkoitus saa uuden merkityksen.
Höpö höpö. Sisälukutaito paremminkin vaihtelee täällä yllättävän paljon. Ja pohjimmiltaan on kyse siitä, mitä sinäkin teet: heität vastakommentteja toisten kirjoituksiin, koska olet eri tai samaa mieltä. Tai siksi ettet ymmärrä ja haluaisit, joten pitää tsekata mistä olikaan kyse. Ihan perusjuttuja, vai oletko eri mieltä?
Mutta olisi kiva ymmärtää, jos vain kirjoittaisit pääasiat kooten omaa tekstiäsi, ei jokaista riviä erikseen pohtien.
Jos kommentoitavakin kirjoittaa monisyisesti, niin se on minusta tapa vastata 1 syy kerrallaan. Jos kommentoitavakin kirjoittaa monipolvisesti, niin se on minusta tapa vastata 1 polvi kerrallaan. Jos en ymmärrä kirjoittajaa, niin kysyn tarkennuksia, vaikka kohta kerrallaan.
Ei se sen kummempaa ole.
Mietipäs asia näin: sen sijaan että kirjoitan pitkään pötköön eri syihin/polviin kommentoiden, et jaksaisi lukea siinä muodossa senkään vertaa. Nyt sinullakin on mahdollisuus...noh, vaikka jaksottaa lukemistasi (paremman sanan puutteessa). Voit olla eri mieltä, mutta yritykseni on tavallaan johdattaa omaan pointtiini poimintoja tekemällä.
Se on sitä nykytyylin journalismia, otetaan asia kokonaisuudesta pätkä, ja koko alkuperäinen tarkoitus saa uuden merkityksen.
Höpö höpö. Sisälukutaito paremminkin vaihtelee täällä yllättävän paljon. Ja pohjimmiltaan on kyse siitä, mitä sinäkin teet: heität vastakommentteja toisten kirjoituksiin, koska olet eri tai samaa mieltä. Tai siksi ettet ymmärrä ja haluaisit, joten pitää tsekata mistä olikaan kyse. Ihan perusjuttuja, vai oletko eri mieltä?
En epäile kykyjäsi. Haluat kirjoittaa käsittämätöntä tekstiä ja sen osaat.
Osaamisesta en jääviyttäni sano mitään, mihinkään suuntaan. Tuollaisen haluamisesta olen tietysti eri mieltä. Mutta jatka sinä vaan tuolla linjalla, jos et muuhun kykene.
Poliisi valvoi viime viikolla tehostetusti aamun työmatkaliikennettä koko Suomessa. Valvontaa perinteisten keinojen lisäksi automaattisilla valvonta-autoilla.
Liikkuva poliisi päätettiin lakkauttaa ja sen toiminta yhdistää paikallispoliisin toimintaan sisäministeri Päivi Räsäsen työryhmän aloitteesta syksyllä 2012. Liikennepoliisien määrä ei kuitenkaan vähentynyt, vaan he siirtyivät paikallispoliisin palvelukseen. Liikkuva poliisi lakkautettiin vuoden 2014 alussa.
Poliisi valvoi viime viikolla tehostetusti aamun työmatkaliikennettä koko Suomessa. Valvontaa perinteisten keinojen lisäksi automaattisilla valvonta-autoilla. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010192233.html
Liikkuva poliisi päätettiin lakkauttaa ja sen toiminta yhdistää paikallispoliisin toimintaan sisäministeri Päivi Räsäsen työryhmän aloitteesta syksyllä 2012. Liikennepoliisien määrä ei kuitenkaan vähentynyt, vaan he siirtyivät paikallispoliisin palvelukseen. Liikkuva poliisi lakkautettiin vuoden 2014 alussa.
Älä pilko kaikkea pieniin osiin!
Täydellinen keskittyminen tuottaisi virheettömän suorituksen. Omaa vastuuta tulisi korostaa niissäkin tilanteissa missä te paremmat kuskit ajatte liikennesääntöjen mukaan oikein. Näitä tilanteita ovat ne, joissa piittaamattomat ajaa väärin ja liikennesääntöjen vastaisesti. Toisilla eivät nyt vaan liikennesäännöt ole hallussa siitä miten missäkin tilanteessa kuuluu ajaa. Näitä sattuu aina silloin tällöin ja se olisi sitä ennaltaehkäisevää pelinlukua. Miten saataisiin oppi perille, että parempien kuskien määrä kasvaisi?
Varsinaisena kommenttinani, että harvinaisia ovat tuollaiset valvontakampanjat. En osaa yllättyä itsekään noista tuloksista, joita lehtijutussa poliisin kerrottiin kommentoineen.
Poliisi valvoi viime viikolla tehostetusti aamun työmatkaliikennettä koko Suomessa. Valvontaa perinteisten keinojen lisäksi automaattisilla valvonta-autoilla. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010192233.html
Liikkuva poliisi päätettiin lakkauttaa ja sen toiminta yhdistää paikallispoliisin toimintaan sisäministeri Päivi Räsäsen työryhmän aloitteesta syksyllä 2012. Liikennepoliisien määrä ei kuitenkaan vähentynyt, vaan he siirtyivät paikallispoliisin palvelukseen. Liikkuva poliisi lakkautettiin vuoden 2014 alussa.
Älä pilko kaikkea pieniin osiin!
Täydellinen keskittyminen tuottaisi virheettömän suorituksen. Omaa vastuuta tulisi korostaa niissäkin tilanteissa missä te paremmat kuskit ajatte liikennesääntöjen mukaan oikein. Näitä tilanteita ovat ne, joissa piittaamattomat ajaa väärin ja liikennesääntöjen vastaisesti. Toisilla eivät nyt vaan liikennesäännöt ole hallussa siitä miten missäkin tilanteessa kuuluu ajaa. Näitä sattuu aina silloin tällöin ja se olisi sitä ennaltaehkäisevää pelinlukua. Miten saataisiin oppi perille, että parempien kuskien määrä kasvaisi?
Varsinaisena kommenttinani, että harvinaisia ovat tuollaiset valvontakampanjat. En osaa yllättyä itsekään noista tuloksista, joita lehtijutussa poliisin kerrottiin kommentoineen.
Kumppani vetää aina omalla tavallaan, hyvän keskustelun hengessä ainakin omasta mielestään.
@tracktest kirjoitti:
Poliisi valvoi viime viikolla tehostetusti aamun työmatkaliikennettä koko Suomessa. Valvontaa perinteisten keinojen lisäksi automaattisilla valvonta-autoilla.
@Late1969 kirjoitti:
Hallituksen naiset Orpo ja Satonen pilaavat Suomen.
Petteri ja Arto taitavat kuitenkin olla miesoletettuja?
Jos mies ei käyttäydy oletetulla tavalla, vaikka juoksee toisten taakse huutelemaan, perinteisesti häntä on kutsuttu ämmäksi. Eikö tuosta olekaan kyse, mutta osittain samaa tarkoittavalla sanalla?
@Late1969 kirjoitti:
Hallituksen naiset Orpo ja Satonen pilaavat Suomen.
Petteri ja Arto taitavat kuitenkin olla miesoletettuja?
Jos mies ei käyttäydy oletetulla tavalla, vaikka juoksee toisten taakse huutelemaan, perinteisesti häntä on kutsuttu ämmäksi. Eikö tuosta olekaan kyse, mutta osittain samaa tarkoittavalla sanalla?
@Late1969 kirjoitti:
Hallituksen naiset Orpo ja Satonen pilaavat Suomen.
Petteri ja Arto taitavat kuitenkin olla miesoletettuja?
Jos mies ei käyttäydy oletetulla tavalla, vaikka juoksee toisten taakse huutelemaan, perinteisesti häntä on kutsuttu ämmäksi. Eikö tuosta olekaan kyse, mutta osittain samaa tarkoittavalla sanalla?
Oletko lakossa tänään?
Liiton kannan mukaan mennään. Suomessa yksi ihminen ei voi julistaa lakkoa, mutta liittoon kuulumatonkin saa liittyä lakkoon. Saakohan liittyä ihan mihin lakkoon tahansa?
Tarpeeton ja häiritsevä ajo mm. taajamassa on kielletty. Ajoneuvon kulkureitti ja ajotapa on taajamassa muutenkin sovitettava sellaiseksi, ettei siitä tarpeettomasti aiheudu muille häiriötä. Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettajalle on voitu määrätä rikesakko häiritsevästä tai tarpeettomasta ajosta. Rikesakko moottorikäyttöisen ajoneuvon häiritsevästä käytöstä tai tarpeettomasta ajosta on ollut 70 euroa.
Eikö tuollaisen mopilla keuliminen edestakaisin, mitä tänään ylellä esiteltiin ole kielletty.
Mahtoiko kuljettaja luulla, että puhelimen toljotus on lieventävä asianhaara.
Poliisille voisi kertoa, että punaista päin ajamista arvioidaan pääopastimen suhteen. Bussimatkustajatkin luulevat usein, että kuski ajaa punaisia päin, kun perä seuraa sen verran jäljessä. (Tässä tapauksessa ei ero ollut kuin periaatteellinen.)
Tuskinpa luuli, ei vaan osannut keskittää huomiotaan liikenteessä oikeisiin asioihin. Tässäkään tapauksessa punaisia päin ei ajettu kiireen tai välinpitämättömyyden takia, vaan puhtaasti ajotaidon puutteiden vuoksi.
@Herbert kirjoitti:
Tuskinpa luuli, ei vaan osannut keskittää huomiotaan liikenteessä oikeisiin asioihin. Tässäkään tapauksessa punaisia päin ei ajettu kiireen tai välinpitämättömyyden takia, vaan puhtaasti ajotaidon puutteiden vuoksi.
Tarkoitin siis sitä, kun piti poliisille kertoa. Kai siitäkin vähän ekstraa sai, kun tunnusti.
Rehellinen kaveri, ei kai siinä muuta. Ei ollut tehnyt mielikuvaharjoitusta kiinnijäämistilanteesta, joten fiksumpi vastaus ei lähtenyt selkärangasta. Hyvä niin.
@Herbert kirjoitti:
Rehellinen kaveri, ei kai siinä muuta. Ei ollut tehnyt mielikuvaharjoitusta kiinnijäämistilanteesta, joten fiksumpi vastaus ei lähtenyt selkärangasta. Hyvä niin.
Törppö suttura, ne tuijottaa puhelinta, vaikka lapsia olisi takapenkki täynnä.
Onni onnettomuudessa, palokuntakin päätti että saa olla pysäköitynä siellä missä on.
Pysyykö Tesla siis vaihde päällä ja jarrut pois päältä paikallaan? Ja vahingossa lähtee siitä kahden sekunnin kiihdytykselle sataseen?
Mielenkiintoinen uutinen. En ole tullut ajatelleeksi, että Oslon vuonossa liikkuu saunalautta. Onkohan se jotain yksityistilaisuuksia varten vai voiko käydä saunomassa mennessään vuonon yli vaikka työmatkalla? Harmi, ettei tuosta lautasta ole tarkempaa selvitystä.
Onni onnettomuudessa, palokuntakin päätti että saa olla pysäköitynä siellä missä on.
Pysyykö Tesla siis vaihde päällä ja jarrut pois päältä paikallaan? Ja vahingossa lähtee siitä kahden sekunnin kiihdytykselle sataseen?
Mielenkiintoinen uutinen. En ole tullut ajatelleeksi, että Oslon vuonossa liikkuu saunalautta. Onkohan se jotain yksityistilaisuuksia varten vai voiko käydä saunomassa mennessään vuonon yli vaikka työmatkalla? Harmi, ettei tuosta lautasta ole tarkempaa selvitystä.
VG:n valokuvan mukaan siellä on useampiakin saunalauttoja, samanlaisia levy-lautakyhäelmiä kuin Suomessakin. Mutta hyvä idea, saunalauttareitti Suomenlinnaan?
VG:n kuvassa Tesla oli edennyt pitkälle vuonossa. Selkeitä amfibio-ominaisuuksia, mutta miksi se alkoi savuamaan ja matkustajat hätääntyivät?
Mielenkiintoinen uutinen. En ole tullut ajatelleeksi, että Oslon vuonossa liikkuu saunalautta. Onkohan se jotain yksityistilaisuuksia varten vai voiko käydä saunomassa mennessään vuonon yli vaikka työmatkalla? Harmi, ettei tuosta lautasta ole tarkempaa selvitystä.
Olet sinä kyllä mainio, yrität vääntää huomion saunalauttaan teslasta.
Sinähän olet parempi teslakauppias kuin taannoinen rengaskauppias, joka heivattiin keskustelupalstalta.
Tuollainen on omiaan vaarantamaan turvallisuutta, mutta suunnilleen surkein video oli saatu asiasta varoittamaan. Tuossa ei mitään oikeaa vaarantamista tapahtunut. Ja valkoinen taksi teki juuri saman virheen, ajoi kuorma-auton ohi vaihtaakseen kaksi kaistaa kerralla. Mutta sitä ei kehuttu, miksei?
Minähän tunnustin, että en ole sinun tasollasi, en pysty lukemaan leikekommenttejasi. Lukuun vaadittaisiin laajat muistiinpanot ja niiden jäsentäminen monitahoisesti. Mutta olisi kiva ymmärtää, jos vain kirjoittaisit pääasiat kooten omaa tekstiäsi, ei jokaista riviä erikseen pohtien.
Se on sitä nykytyylin journalismia, otetaan asia kokonaisuudesta pätkä, ja koko alkuperäinen tarkoitus saa uuden merkityksen.
@Late1969 kirjoitti:
Jos kommentoitavakin kirjoittaa monisyisesti, niin se on minusta tapa vastata 1 syy kerrallaan. Jos kommentoitavakin kirjoittaa monipolvisesti, niin se on minusta tapa vastata 1 polvi kerrallaan. Jos en ymmärrä kirjoittajaa, niin kysyn tarkennuksia, vaikka kohta kerrallaan.
Ei se sen kummempaa ole.
Mietipäs asia näin: sen sijaan että kirjoitan pitkään pötköön eri syihin/polviin kommentoiden, et jaksaisi lukea siinä muodossa senkään vertaa. Nyt sinullakin on mahdollisuus...noh, vaikka jaksottaa lukemistasi (paremman sanan puutteessa). Voit olla eri mieltä, mutta yritykseni on tavallaan johdattaa omaan pointtiini poimintoja tekemällä.
@Quu kirjoitti:
Höpö höpö. Sisälukutaito paremminkin vaihtelee täällä yllättävän paljon. Ja pohjimmiltaan on kyse siitä, mitä sinäkin teet: heität vastakommentteja toisten kirjoituksiin, koska olet eri tai samaa mieltä. Tai siksi ettet ymmärrä ja haluaisit, joten pitää tsekata mistä olikaan kyse. Ihan perusjuttuja, vai oletko eri mieltä?
En epäile kykyjäsi. Haluat kirjoittaa käsittämätöntä tekstiä ja sen osaat.
Osaamisesta en jääviyttäni sano mitään, mihinkään suuntaan. Tuollaisen haluamisesta olen tietysti eri mieltä. Mutta jatka sinä vaan tuolla linjalla, jos et muuhun kykene.
Poliisi valvoi viime viikolla tehostetusti aamun työmatkaliikennettä koko Suomessa. Valvontaa perinteisten keinojen lisäksi automaattisilla valvonta-autoilla.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010192233.html
Poliisin mukaan valvonnalle on tarvetta jatkossakin, koska osa kuskeista ei piittaa muusta liikenteestä.
Moottoritie taitaa olla osalla kuljettajista pikataival, missä voi ajaa miten haluaa.
Sitä saa mitä tilaa, naisia lisää ministereiksi, siinä meni lp, taksilaki ja nyt on menossa työehtosopimukset.
Liikkuva poliisi päätettiin lakkauttaa ja sen toiminta yhdistää paikallispoliisin toimintaan sisäministeri Päivi Räsäsen työryhmän aloitteesta syksyllä 2012. Liikennepoliisien määrä ei kuitenkaan vähentynyt, vaan he siirtyivät paikallispoliisin palvelukseen. Liikkuva poliisi lakkautettiin vuoden 2014 alussa.
@tracktest kirjoitti:
@tracktest kirjoitti:
@tracktest kirjoitti:
@tracktest kirjoitti:
Älä pilko kaikkea pieniin osiin!
Täydellinen keskittyminen tuottaisi virheettömän suorituksen. Omaa vastuuta tulisi korostaa niissäkin tilanteissa missä te paremmat kuskit ajatte liikennesääntöjen mukaan oikein. Näitä tilanteita ovat ne, joissa piittaamattomat ajaa väärin ja liikennesääntöjen vastaisesti. Toisilla eivät nyt vaan liikennesäännöt ole hallussa siitä miten missäkin tilanteessa kuuluu ajaa. Näitä sattuu aina silloin tällöin ja se olisi sitä ennaltaehkäisevää pelinlukua. Miten saataisiin oppi perille, että parempien kuskien määrä kasvaisi?
Varsinaisena kommenttinani, että harvinaisia ovat tuollaiset valvontakampanjat. En osaa yllättyä itsekään noista tuloksista, joita lehtijutussa poliisin kerrottiin kommentoineen.
Kumppani vetää aina omalla tavallaan, hyvän keskustelun hengessä ainakin omasta mielestään.
Hallituksen naiset Orpo ja Satonen pilaavat Suomen.
https://alueviesti.fi/2024/01/28/tyomatkaliikenteesta-karahti-satakunnassa-yli-seitseman-vuotta-katsastamatta-ollut-ajoneuvo/
Saman tehovalvonnan tuloksena löytyi muutakin kuin ylinopeuksia.
12 naista 7 miestä. Jos en väärin muista.
Petteri ja Arto taitavat kuitenkin olla miesoletettuja?
Jos mies ei käyttäydy oletetulla tavalla, vaikka juoksee toisten taakse huutelemaan, perinteisesti häntä on kutsuttu ämmäksi. Eikö tuosta olekaan kyse, mutta osittain samaa tarkoittavalla sanalla?
Oletko lakossa tänään?
Liiton kannan mukaan mennään. Suomessa yksi ihminen ei voi julistaa lakkoa, mutta liittoon kuulumatonkin saa liittyä lakkoon. Saakohan liittyä ihan mihin lakkoon tahansa?
Eikö tuollaisen mopilla keuliminen edestakaisin, mitä tänään ylellä esiteltiin ole kielletty.
https://www.is.fi/autot/art-2000010195559.html
Mahtoiko kuljettaja luulla, että puhelimen toljotus on lieventävä asianhaara.
Poliisille voisi kertoa, että punaista päin ajamista arvioidaan pääopastimen suhteen. Bussimatkustajatkin luulevat usein, että kuski ajaa punaisia päin, kun perä seuraa sen verran jäljessä. (Tässä tapauksessa ei ero ollut kuin periaatteellinen.)
Tuskinpa luuli, ei vaan osannut keskittää huomiotaan liikenteessä oikeisiin asioihin. Tässäkään tapauksessa punaisia päin ei ajettu kiireen tai välinpitämättömyyden takia, vaan puhtaasti ajotaidon puutteiden vuoksi.
Tarkoitin siis sitä, kun piti poliisille kertoa. Kai siitäkin vähän ekstraa sai, kun tunnusti.
Rehellinen kaveri, ei kai siinä muuta. Ei ollut tehnyt mielikuvaharjoitusta kiinnijäämistilanteesta, joten fiksumpi vastaus ei lähtenyt selkärangasta. Hyvä niin.
Törppö suttura, ne tuijottaa puhelinta, vaikka lapsia olisi takapenkki täynnä.
Teslan pysäköinti: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010199116.html
Onni onnettomuudessa, palokuntakin päätti että saa olla pysäköitynä siellä missä on.
Pysyykö Tesla siis vaihde päällä ja jarrut pois päältä paikallaan? Ja vahingossa lähtee siitä kahden sekunnin kiihdytykselle sataseen?
Mielenkiintoinen uutinen. En ole tullut ajatelleeksi, että Oslon vuonossa liikkuu saunalautta. Onkohan se jotain yksityistilaisuuksia varten vai voiko käydä saunomassa mennessään vuonon yli vaikka työmatkalla? Harmi, ettei tuosta lautasta ole tarkempaa selvitystä.
VG:n valokuvan mukaan siellä on useampiakin saunalauttoja, samanlaisia levy-lautakyhäelmiä kuin Suomessakin. Mutta hyvä idea, saunalauttareitti Suomenlinnaan?
VG:n kuvassa Tesla oli edennyt pitkälle vuonossa. Selkeitä amfibio-ominaisuuksia, mutta miksi se alkoi savuamaan ja matkustajat hätääntyivät?
Olet sinä kyllä mainio, yrität vääntää huomion saunalauttaan teslasta.
Sinähän olet parempi teslakauppias kuin taannoinen rengaskauppias, joka heivattiin keskustelupalstalta.
Hölmö suomalainen ajotapa sai palkintonsa: https://www.is.fi/autot/art-2000010216598.html
Tuollainen on omiaan vaarantamaan turvallisuutta, mutta suunnilleen surkein video oli saatu asiasta varoittamaan. Tuossa ei mitään oikeaa vaarantamista tapahtunut. Ja valkoinen taksi teki juuri saman virheen, ajoi kuorma-auton ohi vaihtaakseen kaksi kaistaa kerralla. Mutta sitä ei kehuttu, miksei?