BMW-kuskin laturaivoa

149 kommenttia
1235»
  • ylinopeutta pyrkivä voi haluta näyttää hitaammalle, nopeusrajoituksen mukaiseen nopeuteen tyytyvälle että hänellä joka tulee takana on "valtavankokoinen ego".

    Voi olla. Tai sitten ihan vilpittömästi olla sitä mieltä, että liikenteen kuuluu sujua ja jos edessä on hitaampi, silloin liikenne ei suju.

    Myös moottoritien vasemman kaistan käyttösääntö voi olla väärin ymmärretty, kun siellä ei tarpeettomasti saa ajaa. Jos joku on edessä ja hidastaa omaa vauhtia, se on siis tarpeetonta ja tämän painostaminen ok.

    Surkuhupaisaa aina on se, että itse syyllistyy laittomuyksiin, kun protestoi toisten väärästä ajotavasta. Tämä johtaa tilanteeseen, jossa tarvitaan alibi itselle. Helppo ratkaisu on sanoa toisen ajaneen ensin väärin tai olleen enemmän väärässä. Ikään kuin se vapauttaisi itsensä omien virheiden vastuusta.

      1
  • Voi tietysti olla, että ratkaisut lähtee jostain primitiivisestä alitajunnasta vailla sen syvempää taktiikkaa.

      
  • muokattu 04.01.2024 16:35

    @Late1969 kirjoitti:
    Jatka tuo tulppana olon käsittely loppuun, mitä sen ensimmäisen olisi pitänyt tehdä?

    En lähde opastamaan mitä kenenkin pitäisi tehdä ja omakin toimintani vaihtelee tilanteen mukaan.

    Jos takaa tullaan reilulla nopeudella, voin hidastaa ohitettavan perään antaen nopeamman ohittaa ensin.

    Jos jään ohituskaistalla kiinni Herbertin kuvaamaan tilanteeseen, jatkan vakionopeudella joka on alle suurimman nopeuden jota suostun käyttämään kunnes takaa lähestyvä nopeampi tavoittaa minut. Hänen hidastettuaan minun nopeuteeni käytän pienen jättämäni reservin nostaakseni vakionopeussäätimen asetusta parilla tiksulla, jotta takana tuleva huomaa minun pyrkivän edestä pois. Nopeuden noston ajoitus on tärkeää siksi, että reilulla ylinopeudella vielä kaukaa lähestyvä ei edes huomaa minun tekevän aktiivisia toimenpiteitä pyrkiäkseni pois edestä jos käytän pienen reservini liian aikaisin hänen ollessaan vielä kaukana.

    Oikealle kaistalle palaamiseni näytän korostetun varhain, jo viimeisen ohitettavan rinnalla, vaikka siirrynkin sivuun vasta ohitettavan kannalta kohteliaan etäisyyden jälkeen. Käytän varhaista oikeaa vilkkua rauhoittaakseni oikealta ohitusta harkitsevia.

    Se yleensä rauhoittaa kun takaa lähestyvä nopeampi huomaa että hänet on huomattu ja pyrkimys on mennä edestä pois kommunikoidaan selvästi.

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:
    Jatka tuo tulppana olon käsittely loppuun, mitä sen ensimmäisen olisi pitänyt tehdä?

    En lähde opastamaan mitä kenenkin pitäisi tehdä ja omakin toimintani vaihtelee tilanteen mukaan.

    Jos takaa tullaan reilulla nopeudella, voin hidastaa ohitettavan perään antaen nopeamman ohittaa ensin.

    Jos jään ohituskaistalla kiinni Herbertin kuvaamaan tilanteeseen, jatkan vakionopeudella joka on alle suurimman nopeuden jota suostun käyttämään kunnes takaa lähestyvä nopeampi tavoittaa minut. Hänen hidastettuaan minun nopeuteeni käytän pienen jättämäni reservin nostaakseni vakionopeussäätimen asetusta parilla tiksulla, jotta takana tuleva huomaa minun pyrkivän edestä pois. Nopeuden noston ajoitus on tärkeää siksi, että reilulla ylinopeudella vielä kaukaa lähestyvä ei edes huomaa minun tekevän aktiivisia toimenpiteitä pyrkiäkseni pois edestä jos käytän pienen reservini liian aikaisin hänen ollessaan vielä kaukana.

    Oikealle kaistalle palaamiseni näytän korostetun varhain, jo viimeisen ohitettavan rinnalla, vaikka siirrynkin sivuun vasta ohitettavan kannalta kohteliaan etäisyyden jälkeen. Käytän varhaista oikeaa vilkkua rauhoittaakseni oikealta ohitusta harkitsevia.

    Se yleensä rauhoittaa kun takaa lähestyvä nopeampi huomaa että hänet on huomattu ja pyrkimys on mennä edestä pois kommunikoidaan selvästi.

    Yleensä pääsee siirtymään sinne oikealle ja hätäinen saa mennä ylinopeuttansa. Hyvällä tuurilla se voi olla jopa poliisi virkatehtävässä. Alkuperäisessä tilanteessa ei sinne oikealle kaistalle voinut palata, kun siellä oli jatkuva autojono. (Jatko-osassa tilanne taas muuttui ja etummainen ohittaja alkoi toimia väärin.)

      
  • @Herbert kirjoitti:
    Voi tietysti olla, että ratkaisut lähtee jostain primitiivisestä alitajunnasta vailla sen syvempää taktiikkaa.

    Uskon että kovin moni tekeminen tai sanominen ei yleensä ole ennalta harkittua. Itse näen kuitenkin sen takanatulevan olevan useimmiten se joka on aktiivinen osapuoli joka voi joko provosoida tai antaa liikenteen sujua omalla rytmillään. Tähän näkemykseeni vaikuttaa se että niin usein joudun ajamaan ruuhkaliikenteessä, että ymmärrän sen että aina ei tie vaan voi olla tyhjä vain minua ja minun tarpeitani varten.

    Olisi hienoa jos jokainen pyrkisi tekemään parhaansa, sen sijaan että sallii itselleen ala-arvoisia suorituksia. Kuten esimerkiksi sen että ajaa "tavalla, joka on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle", tai "vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle". (lainaukset Rikoslaki, Finlex).

      
  • Nämä tieliikenteessä videoitaan värkkäävät kuljettajat, ovat tuolla tiellä käsikirjoittajia, ohjaajia samalla oman elämänsä filmitähtiä. Tämän taiteenlajin moottorina toimivat lehdet, jotka maksavat noista tuotoksista rahaa. Tämänkin videon sankari kuvitteli olevansa oikeassa, kun postasi videonsa lehteen kaikkien nähtäväksi tajuamatta vielä siinäkään vaiheessa tapahtumien osoittavan itseensä. Liikenteessä jokaisen pitäisi tehdä kaikkensa liikenteen sujuvuuden eteen, eikä leikkiä kotipoliisia.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Nämä tieliikenteessä videoitaan värkkäävät kuljettajat, ovat tuolla tiellä käsikirjoittajia, ohjaajia samalla oman elämänsä filmitähtiä. Tämän taiteenlajin moottorina toimivat lehdet, jotka maksavat noista tuotoksista rahaa. Tämänkin videon sankari kuvitteli olevansa oikeassa, kun postasi videonsa lehteen kaikkien nähtäväksi tajuamatta vielä siinäkään vaiheessa tapahtumien osoittavan itseensä. Liikenteessä jokaisen pitäisi tehdä kaikkensa liikenteen sujuvuuden eteen, eikä leikkiä kotipoliisia.

    Onneksi perhefarmarikuski ei leikkinyt poliisia liikenteessä.

      
  • @Herbert kirjoitti:

    Jos pysähdyt jonossa johonkin muuhun paikkaan kuin jonon ensimmäisenä, taatusti poliisit puuttuu asiaan, jos huomaavat.

    Haluaisin tähän kyllä jonkun viranhaltijan selvän vastauksen.
    Päivittäisessä ajoympäristössäni on kaksikin stop-risteystä, joista itse useimmiten lähden vasemmalle. Kuitenkin jos edessäni on suoraan menevä, risteykset ovat siten ahtaita, että suoraan menevä ei useinkaan jätä kääntyvälle tilaa rinnalleen, vaan joudun jäämään ns. jonoon taakse. Kuitenkin näkemäni on pysähdyspaikasta hyvä. Tällöin useinmiten pääsen lähtemään samalla kuin suoraan meneväkin.
    Miten tämä eroaa siitä että olisimme rinnakkain ja lähtisimme samaan aikaan?

      
  • @Jokeri kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:

    Jos pysähdyt jonossa johonkin muuhun paikkaan kuin jonon ensimmäisenä, taatusti poliisit puuttuu asiaan, jos huomaavat.

    Haluaisin tähän kyllä jonkun viranhaltijan selvän vastauksen.
    Päivittäisessä ajoympäristössäni on kaksikin stop-risteystä, joista itse useimmiten lähden vasemmalle. Kuitenkin jos edessäni on suoraan menevä, risteykset ovat siten ahtaita, että suoraan menevä ei useinkaan jätä kääntyvälle tilaa rinnalleen, vaan joudun jäämään ns. jonoon taakse. Kuitenkin näkemäni on pysähdyspaikasta hyvä. Tällöin useinmiten pääsen lähtemään samalla kuin suoraan meneväkin.
    Miten tämä eroaa siitä että olisimme rinnakkain ja lähtisimme samaan aikaan?

    Olenko väärässä, jos oletan, että "kakkospaikalta" näkyvyys oikealle on jopa parempi kuin suoraan ajavan viereltä?

      
  • Stop-merkille ei tarvitse pysähtyä vihreän liikennevalon palaessa. Stop-merkin pysäyttämis- ja väistämisvelvollisuutta noudatetaan ainoastaan silloin, jos valo-ohjaus ei ole toiminnassa.

      
  • muokattu 04.01.2024 21:39

    @koreileva kirjoitti:

    @Jokeri kirjoitti:

    @Herbert kirjoitti:

    Jos pysähdyt jonossa johonkin muuhun paikkaan kuin jonon ensimmäisenä, taatusti poliisit puuttuu asiaan, jos huomaavat.

    Haluaisin tähän kyllä jonkun viranhaltijan selvän vastauksen.
    Päivittäisessä ajoympäristössäni on kaksikin stop-risteystä, joista itse useimmiten lähden vasemmalle. Kuitenkin jos edessäni on suoraan menevä, risteykset ovat siten ahtaita, että suoraan menevä ei useinkaan jätä kääntyvälle tilaa rinnalleen, vaan joudun jäämään ns. jonoon taakse. Kuitenkin näkemäni on pysähdyspaikasta hyvä. Tällöin useinmiten pääsen lähtemään samalla kuin suoraan meneväkin.
    Miten tämä eroaa siitä että olisimme rinnakkain ja lähtisimme samaan aikaan?

    Olenko väärässä, jos oletan, että "kakkospaikalta" näkyvyys oikealle on jopa parempi kuin suoraan ajavan viereltä?

    Kyllä, useimmiten on parempi näkyvyys.

      
  • Tietysti kakkosruudusta voi olla parempi näkyvyys kuin toisen auton katveesta. Se tuskin on kriteerinä stop-merkille, koska paalupaikalta risteysalueen todennäköisesti hahmottaa vielä paremmin. Siksihän ensimmäinen auto siihen on mennyt.

      
  • @Late1969 kirjoitti:
    Alkuperäisessä tilanteessa ei sinne oikealle kaistalle voinut palata, kun siellä oli jatkuva autojono. (Jatko-osassa tilanne taas muuttui ja etummainen ohittaja alkoi toimia väärin.)

    Alkuperäisessä tilanne jatkui hetken. Pyynnöstäsi jatkoin ja silloin vähän ajan kuluttua olisi voinut siirtyä oikealle, mutta koska kuskit alkoivat lämmetä toisilleen, käytös alkoi muistuttaa liikennettä enemmän jonottamista nakkikioskilla lauantaina klo 1.30.

      
  • @Herbert kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:
    Alkuperäisessä tilanteessa ei sinne oikealle kaistalle voinut palata, kun siellä oli jatkuva autojono. (Jatko-osassa tilanne taas muuttui ja etummainen ohittaja alkoi toimia väärin.)

    Alkuperäisessä tilanne jatkui hetken. Pyynnöstäsi jatkoin ja silloin vähän ajan kuluttua olisi voinut siirtyä oikealle, mutta koska kuskit alkoivat lämmetä toisilleen, käytös alkoi muistuttaa liikennettä enemmän jonottamista nakkikioskilla lauantaina klo 1.30.

    En ole pyytänyt jatkoa, mistä edes olisin voinut tietää, että osaat keksiä siihen vielä lisää? Puolikkaan tapauksen kertomisessa ei ollut järkeä alunperinkään, jatko-osat laittavat ihmettelemään miksi edes aloitit. To be continued?

      
  • Vertasin tapausta tämän viestiketjun alussa olleeseen videoon. Yhtäläisyytenä on se, että kaksi osapuolta kinastelee siitä, kumpi on väärässä, enemmän väärässä tai oli väärässä ensin, vaikka oikeasti molemmilla olisi mahdollisuus estää tilanteen syntyminen. Tämähän ei ole ainutlaatuinen ilmiö liikenteessä.

    Tartuit aiheeseen ja koska sinulle jäi epäselväksi tapahtumien kulku, selvensin sitä. Siinä sitä onkin ihmettelemistä.

      
  • Minulla on paha tapa suhtautua Stop-merkkiin niin kuin se olisi kolmio. Sen takaa tullaan etuajo-oikeutetulle tielle siten ettei kukaan sitä ajava joudu hidastamaan tai väistämään tai tekemään yhtään mitään sen takia että tulen tielle kolmion tai stop-merkin takaa. Täydellinen pysähtyminen minulta kuitenkin usein unohtuu.

      
  • Unohtuu vai et jostain syystä motivoidu pysähtymään?

    Joskus on täysin tasaisella ja avoimella peltoaukealla risteys. Näkyvyys joka suuntaan esteetön ja paikalla stop. Osaatko arvioida, onko tuo tienpitäjältä kiusantekoa vai perusteltu ratkaisu liikenneturvallisuuden takia?

      
  • muokattu 05.01.2024 11:57

    @Herbert kirjoitti:
    Unohtuu vai et jostain syystä motivoidu pysähtymään?

    Joskus on täysin tasaisella ja avoimella peltoaukealla risteys. Näkyvyys joka suuntaan esteetön ja paikalla stop. Osaatko arvioida, onko tuo tienpitäjältä kiusantekoa vai perusteltu ratkaisu liikenneturvallisuuden takia?

    Joo, olen roisto, tunnustan etten aina aivan pysähdy, mutta koskaan en ole häirinnyt etuajo-oikeutettua liikennettä esim. vaikka jäämällä eteen kuhnimaan hitaasti kiihdyttäen.

      
  • Kukaan tuskin tekee virheitä asiassa, jossa sanoo rikkovansa sääntöjä. Silti stop-merkkejä on laitettu kohtiin, jossa törmäyksiä halutaan vähentää pakottamalla kuskit pysähtymään eli vähentämään havaintovirheitään. Joku niitä virheitä aina joskus tekee.

      
  • muokattu 05.01.2024 13:11

    Stop-merkin noudattaminen ei ole valintakysymys vaan velvoittaa pysähtymään ja väistämään risteyksen muuta liikennettä.

      
  • Juuri näin. Liikenteessä voi olla vaikeuksia ymmärtää sääntöjä, koska eihän minun tarvitse niitä noudattaa. Olen taitava, huolellinen jne., joten voin lipsua niistä. Liikennettä arvioidaan kuitenkin kokonaisuutena ja jos joku ei koe tarpeelliseksi stop-merkkiä noudattaa, miksi jonkun muun pitää. Onko se huonompi kuski.

    Yhteiskunnan näkökulmasta kaikki tienkäyttäjät ovat vain tilastossa numeroita ja kun osalle sattuu vahinkoja, toimintatapoja pitää muuttaa. Silloin joissain risteyksissä kaikkien pitää pysähtyä, ettei kenellekään sattuisi vahinkoja, jotka olisivat pysähtymällä vältettävissä. Toki se johtaa siihen, että yli 99,9% pysähdyksistä on "turhia". Mutta parempia vaihtoehtoja saa esittää, ellei pysähtyminen nappaa.

    @Lukija31722 kirjoitti:
    Joo, olen roisto, tunnustan etten aina aivan pysähdy...

    Tuohon vielä, syyt omille ratkaisuille on hyvä tiedostaa. Ensimmäinen versio oli unohdus, jota tarjosit kenties itsellesi selityksenä.

      
  • muokattu 06.01.2024 19:19

    @740 GLE kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Mercedes-Benz w124 Brutal Drift & Burnout! :smile:

    Kyllä olet lapsellinen, Suomessa bemarit pätyy iltalehtien etusivulle.

    Minä ainakin olen niin lapsellinen, että meidän pihalle saa tuoda vaikka heti tuon avausvideon CE:n tai ilmeisesti venäläiskilvissä olleen Brabuksen (jos on aidosti Brabus eikä kyläseppä-tuuningia).

    Sääli tietenkin sinänsä dumpata joku AMG tai Brabus meikäläiselle joka ajaa pussihousut lepattaen mobilistityylillä. Menee vähän helmiä sioille kun suurin osa työntövoimasta pysyy aina reservissä.

    Oletko oikeasti kiinnostunut Brabusin mersusta. Mäen toislla puolella on tutulla alkuperäisillä tehdas papereilla valkoinen Brabusin farkku C koriin perustuva olikohan 3,2 litrainen V kutonen n. 2009 vuosimalli 260 000 km ajettu juuri huollettu. Pari kuukautta sitten olimme reissussa E tuumi, että olisi aika vähentää kalustoa kun niitä on useampi ajoneuvo yhden ajettavana. Luulisin hinnan olevan n. 15 000 euron tietämissä eli ei mitään valtavia summia ole kyseessä vaan arvostuksesta Brabusiin

      
  • muokattu 06.01.2024 18:51

    Mistähän autosta tuo 3,6 litran suora kutonen olisi C-mersuun siirretty? M-B:n mallistossa ei tuolloin tainnut olla ainuttakaan suoraa 6-moottoria ainakaan henkilöautopuolella.

      
  • muokattu 06.01.2024 19:18

    @FARwd kirjoitti:
    Mistähän autosta tuo 3,6 litran suora kutonen olisi C-mersuun siirretty? M-B:n mallistossa ei tuolloin tainnut olla ainuttakaan suoraa 6-moottoria ainakaan henkilöautopuolella.

    En tiedä en ole mikään MB fani pikemminkin päin vastoin kun se on tuhansista autoista ainoa millä olen jäännyt tien päälle ja useasti. Nytkin n. 2 kk aikana kaksi kertaa ekalla räjähti vesi pumppu ja nyt viimeksi yöllä sai soitella hinausautoa laturin ja akun simahtamisen takia pari vuotta vanhassa MB:ssä ja sai keskellä yötä soitella Brabus kuskille, josko viitsii nousta sänkystä ja hakea minut kotia.

    Brabusin sivuilla on tuollainen auttaako asiaa: Brabus C 3.6 (Mercedes-Benz C-luokka, W202-alusta) 3,6 litran I6,
    mutta mikäli on ostaja niin annan kaverin numeron mistä voi tarkistaa tarkat tiedot niin kuin aiemmin totesin autoon löytyy aidot tehtaan brabusin paperit.

    Korjaus juttelin uudestaan E:n kanssa ja laitoin vaan Brabusin sivuilta lainaten nuo tiedot, mutta E:n kanssa juteltua uudestaan niin hänen mielestään se on 3,2 litrainen V 6:nen, mutta lupasi tarkentaa minulle myöhemmin auton papereista tiedot kun on lähdössä liikenteeseen sen kanssa. E:tä kään omistajana ei kiinnosta niin paljon auton tiedot, että olisi edes katsonut millä moottorilla auto on. Tarvitsi vaan farkun ja tuollainen sattui olemaan liikkeessä ja vasta naapurin kysellessä tiedätkö mikä tuo Brabus on niin asia valkeni hänelle.

    Niin ja se vuosimallikin on 2009 eikä 2008. Tätä se on kun mersut ei vaan kiinnosta.

      
  • muokattu 06.01.2024 23:19

    W202-mallia tehtiin 1993-2000. Farkku eli S202 tuli 1996 ja sitä tehtiin vuoteen 2001.

      
  • AMG-mersu

      
  • @Topi27 kirjoitti:

    @FARwd kirjoitti:
    Mistähän autosta tuo 3,6 litran suora kutonen olisi C-mersuun siirretty? M-B:n mallistossa ei tuolloin tainnut olla ainuttakaan suoraa 6-moottoria ainakaan henkilöautopuolella.

    En tiedä en ole mikään MB fani pikemminkin päin vastoin kun se on tuhansista autoista ainoa millä olen jäännyt tien päälle ja useasti. Nytkin n. 2 kk aikana kaksi kertaa ekalla räjähti vesi pumppu ja nyt viimeksi yöllä sai soitella hinausautoa laturin ja akun simahtamisen takia pari vuotta vanhassa MB:ssä ja sai keskellä yötä soitella Brabus kuskille, josko viitsii nousta sänkystä ja hakea minut kotia.

    Brabusin sivuilla on tuollainen auttaako asiaa: Brabus C 3.6 (Mercedes-Benz C-luokka, W202-alusta) 3,6 litran I6,
    mutta mikäli on ostaja niin annan kaverin numeron mistä voi tarkistaa tarkat tiedot niin kuin aiemmin totesin autoon löytyy aidot tehtaan brabusin paperit.

    Korjaus juttelin uudestaan E:n kanssa ja laitoin vaan Brabusin sivuilta lainaten nuo tiedot, mutta E:n kanssa juteltua uudestaan niin hänen mielestään se on 3,2 litrainen V 6:nen, mutta lupasi tarkentaa minulle myöhemmin auton papereista tiedot kun on lähdössä liikenteeseen sen kanssa. E:tä kään omistajana ei kiinnosta niin paljon auton tiedot, että olisi edes katsonut millä moottorilla auto on. Tarvitsi vaan farkun ja tuollainen sattui olemaan liikkeessä ja vasta naapurin kysellessä tiedätkö mikä tuo Brabus on niin asia valkeni hänelle.

    Niin ja se vuosimallikin on 2009 eikä 2008. Tätä se on kun mersut ei vaan kiinnosta.

    Ketäpä Mersut kiinnostaisivat, mutta jostain on sellainen uutismuisto jäänyt mieleen, että Brabus olisi tehnyt 3,2-litraisesta 3,6-litraisen ja sellaisia näkyy netissä olevan.

    Nykyään auton tiedot saa, jos muistaa rekkarin.

      
  • muokattu 07.01.2024 17:42

    @FARwd kirjoitti:
    Mistähän autosta tuo 3,6 litran suora kutonen olisi C-mersuun siirretty? M-B:n mallistossa ei tuolloin tainnut olla ainuttakaan suoraa 6-moottoria ainakaan henkilöautopuolella.

    Uteliaisuus heräsi. Osaatko auttaa.
    Auto on C 320 CDI, mutta Brabusin papereissa C 204 T kennzeichen: PF-KD885 motornummer: 642 960 40 606768 km-Stand: 2955 Seriennummer: E024 021 230 (seuraava on D tai 0 Vähän epäselvä kuva) 022-009-0533 ja sitten tuohon tehtaan valmistenumeroon on lisätty Brabusilla loppuun kaksi numeroa tehtaan valmistenumeron lisäksi. Onko yleinen tapa merkata tuunatut autot noin.

    Model C 320 CDI / C 350 CDI
    Colour CALCITE WHITE - STANDARD FINISH (650U)
    Upholstery LEATHER - BLACK/ANTHRACITE (201A)
    Production Date 2008-01-11
    Check mileage !! CHECK HISTORY !!
    Order Nr. 0836420083
    Production Nr. 0610476
    Equipment
    NB0 NEW VEHICLE DOCUMENTS: DAIMLER AG
    R22 17" 5-SPOKE LIGHT ALLOY DESIGN WH. W. MIX. TIRES
    581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
    A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
    302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
    332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
    K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
    F204 MODEL SERIES 204
    K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
    427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
    M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
    V21 SPEED- + LOADINDEX 91H
    808 AEJ 07/1
    U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
    U01 REAR BELT STATUS INDICATION
    A44 SOFTWARE 3
    A41 SOFTWARE 2
    A38 M - VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 2
    650U CALCITE WHITE - STANDARD FINISH
    229L GERMANY
    619 CORNERING ILLUMINATION
    739 TRIM PIECES - ALUMINUM
    NC6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
    442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
    483 VEHICLE DYNAMICS PACKAGE
    294 KNEE AIRBAG
    512 COMAND APS WITH DVD CHANGER
    201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
    985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
    645
    474 DIESEL PARTICULATE FILTER
    260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
    622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
    477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
    942
    202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
    250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
    428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
    440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
    584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
    A22 NEW CONVERTER GENERATION
    A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
    M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
    345 RAIN SENSOR
    U37 FOGLAMP
    297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH
    413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
    500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
    249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
    200A LEATHER
    213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
    287 THROUGH-LOADING FEATURE
    600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
    954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
    2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
    386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
    220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
    280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
    890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
    260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
    873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
    810 PREMIUM SOUND SYSTEM
    813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
    G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
    HA REAR AXLE
    L LEFT-HAND STEERING
    VL FRONT AXLE HALF, LEFT
    VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
    FS COMBI - VEHICLE
    275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
    GA AUTOMATIC TRANSMISSION

      
  • muokattu 07.01.2024 23:56

    Tuoltahan se selvisi:
    M642 DIESEL ENGINE V6 OM642
    M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER

    Ei siis suora kutonen, vaan V-kone OM642 (2987 ccm). En tiedä onko Brabus porannut ja/tai stroukannut konetta isommaksi. Tod.näk. ainakin ahtopainetta ja polttoaineen syöttöä lienee peukaloitu.

    Brabuksen käytännöistä en tiedä, mutta esim. Alpina meistää muuttamiinsa BMW-malleihin oman valmistenumeronsa alkuperäisen yläpuolelle tai viereen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit