slowgear

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Joo en mä nyt tarkoittanutkaan, että rata-ajo-ominaisuudet on kaikki kaikessa, vaan kritisoin vain sitä yleistä käsitystä ja mielipidettä, että sillä ei muka olisi mitään merkitystä arkiajokkia valittaessa.
  • [quote="Herbert"Aika hyödytöntä siis on tuollaisen ryhmän testaus kuluttajia ajatellen. Rata-ajon ominaisuuksiakaan tuskin moni siviilikuski arvostaa. Aivan niin, aktiivisen turvallisuus, käytännössä siis rata-ajo ominaisuudet pl. koneen teh…
  • Mini ja 500 tuli jo valmiiksi katettuun pöytään ja niillä oli selkeät esikuvat toisin kuin PT Cruiserilla, mitä tietysti helpotti menestystä. Kuplan ongelma edelläkävijänä oli taas se, että kansa ei ollut vielä valmis retroiluun ja toisaalta sitten …
  • NHB: Idea on hyvä, mutta toteutus on pahasti myöhässä. BMW on iskenuyt oikeaan aikaan Minillä tähän markkinarakoon. Fiat on myös menestynyt 500:llaan erittäin hyvin. Kuplan toisesta tulemisesta ei sitten enää tullut menestystarinaa. Menestyminen …
  • Pauli Petteri: Mietin vaan että taitaa olla Smartin ja Twingon yhteiset myyntiluvut suhteellisen pienet, ainakin vielä. Siitä voi sitten miettiä mikä täytyy olla tuotteen hinta että saadaan katettua kaikki kustannukset (kuten tuotantolinjan mu…
  • AkiK: Ja tietysti täytyisi estää takamoottorin työntyminen matkustamoon. En ole kyllä kuullut, että esim. smartin kanssa tuo olisi ollut mikään ongelma tähänkään asti. Ja jos konstruktio muistuttaa edes etäisesti nykyistä ForTwota niin k…
  • Pauli Petteri: Jos täysin tyhjältä pöydältä lähdetään, niin takamoottorisuus tuskin hintaa nostaisi, mutta kun tämän kokoisilla firmoilla harvemmin voidaan lähteä täysin tyhjältä pöydältä. Samoja komponentteja pitäisi käyttää mahdollisimman pal…
  • mikahe: Ne korvasi etumoottori+etuveto -konsepti. Onko tällä retroidealla jotakin menestysmahdollisuuksia massatuotannossa, vai onko/onhan tämä jotain marginaalikamaa? No siinä mielessä varmasti marginaalikamaa, ainakin meillä Suomessa, …
  • Mun smartissa on suurimmalla vaihteella juuri tuollainen melko tasan 100km/h@3000rpm välitys ja keskikulutus vitosen nurkilla ja pienen moottorin pienen alaväännön vuoksi suurin vaihde alkaa kelvata vasta kahdeksankympin korvilla. Eli ei se nyt ihan…
  • No eihän se turbo edes henkilöautossa ole tosiaan mikään uusi keksintö, mutta se, että sitä käytetään nimenomaan sen vuoksi, ettei autoon tarvitse laittaa suurempaa vapaastihengittävää painon- ja polttoaineensäästösyistä, ei ole kauhean uusi ajatus.…
  • NHB: Ne ovat vielä tulossa. Bemari ja Toyota heräsivät ensimmäisinä tosissaan kehittämään taloudellisuutta. Toyota valitsi hydridit ja bemarin efficient dynamicsin ajatus oli käyttää kehittynyttä tekniikkaa moottorissa ja minimoida apulaitteide…
  • Herbert: Tärkeämpää minusta on moottorin joustava toiminta ihan arkisessa ajossa. Kuinka helppoa liikkuminen on (moottori vetää alhaalta), tällöin ei joka välissä tarvitse miettiä oikeaa vaihdetta. Ohitus kuitenkin on niin erityinen tilanne, et…
  • Tässä on nyt viikon verran tullut ajettua 1.4 litrasella Citroen Saxolla kun smartin puolet pienempi turbokone on rempassa ja pakko todeta, että kyllä ajaminen on täysin erilaista, vaikka molemmat autot on kokolailla saman painoisia (alle 900kg) ja …
  • simppa: Takapenkkihän ei tuon rellun ainoa päivittäistä käyttöä rajoittava tekijä ole. Siitä on kaikki ylimääräinen karsittu. Mitä, onko siinä vain kolme pyörää, puuttuuko katto tai joku laseista, eikö siinä ole valoja tai peilejä, vai…
  • simppa: Rellu on yllättävän monessa vertailussa ollut mukana. Sen kanssa kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että japseihin ja RS:ään verrattuna siitä ei todellakaan ole jokapäiväiseen käyttöön. Siinähän ovat ikkunatkin muovia puhumatta siitä, et…
  • AkiK: Tiensuu: Kuinkahan moni teistäkään viettää muutamaa viikonloppua enempää radalla tai autobahneilla, joilla niistä extra sadoista hevosvoimista olisi oikeasti hyötyä? Tuskin kovin moni tiheään, suurin osa ei ikinä. Suomen maanteillä vauhd…
  • petos: Minua ei kiinnosta kinastella kuin jokin vanha aviopari, joidenkin kierrosaika taulukkojen avulla. Näitähän on joka lähtöön. Näin sivusta seuraavasta tämä näyttää kyllä enemmän pikkupoikien kinastelulta lastenhuoneessa. Pitäkääs…
  • Kävin tossa juuri Veholla kysymässä koneen osia erääseen Daimler AG:n tuotteeseen. Kuulemma kolme vuotta sitten viimeksi uudessa autossa myytyyn koneeseen ei virallisen maahantuojan varaosatietokannasta löydy hintaa männälle. Ovat ilmeisesti mitoitt…
  • happohui: Skoda Fabia II esiteltiin tasan kolme vuotta sitten ja Urban Cruiser vuotta myöhemmin, joten tuskin Skoda ainakaan Urban Cruiseria on kopioinut. Ei kopioinut UC:ta, mutta Suzuki Swiftin kanssa Fabialla on huomattavan paljonk…
  • kulkuepeli: Jep, Octaviaa on lyhyestä akselivälistä huolimatta venytetty aikamoisiin mittoihin. Eihän siinä itäautosta ole enää muuta muistoa kuin muotoilu. Sen kun pistää Priuksen rinnalle, niin toinen näyttää modernilta ja toinen ei. Arvaa ku…
  • Herbert: Eri asia sitten on, mitä iloa hyötysuhteen tietämisestä on. Tavaroita ja ihmisiähän on tarkoitus liikuttaa, ei autoa. Minusta absoluuttisen kulutuksen vertaaminen on parempi tapa. Tällöin pitää vain hyväksyä se ikävä tosiasia, että y…
  • No ei se niin huumoriksi ollut tarkoitettu, vaikka siihen sävyy olikin kirjoitettu. Varsinainen viesti oli se, että kahden täysin erilaisen voimalinjan ymppääminen samaan autoon on äärimmäisen vaativa operaatio jos sen halutaan olevan turvallinen ka…
  • Penteles: Peugeotin 3008 hybridi on ymmärtääkseni komponenteiltaan jo valmis, mutta ohjelmistojen virittämisen ja testaamisen vuoksi auto tulee markkinoille vasta keväällä 2011. Eli sama suomeksi: keskeneräinen tekele on niin vaarallin…
  • Minkähänlaisia lastentauteja tuollaisessa hybridisysteemissä on odotettavissa talviliukkaita ajatellen? Meinaan vaan, että jos Priuksen jarruista on noussut hirveä haloo vaikka mitään varsinaista vikaa ei niissä käsittääkseni ole ollutkaan, niin mit…
  • Knight Rider: Kyllä siitä kannattaa oppia myös se, ettei osta pikkuautoa ilman ajonvakautusta, vaikka se olisikin "kallis" lisävaruste. Tai mieluummin niin, että ei isoa autoa ilman ajonvakautusta, koska se vie vielä enemmän arvoka…
  • Herbert: Karmealla tavalla luistotavan merkitys tuli esiin esimerkiksi uusimman lehden Tutkijalautakuntaa tarvittiin- artikkelissa. Yaris kääntyi poikittain, jolloin Avensis tuli kylkeen. Törmäystapa kannattaa ottaa huomioon, kun luo itselleen …
  • A-utoilija: Vähän minusta vaan on outoa testata keskenään autoja joista toisessa on alle 70 hv ja toisessa yli 300 hv ja hintaero on yli 8 kertainen. En itse saa tuommoisten vertailusta mitään kaipaamaani informaatiota. Eihän täs…
  • Herbert: Tuota:Melkoista saivartelua Herbertiltä. Tässä perusteltiin heikon pidon paremmuutta liikkeellelähdettäessä turvallisuudella. Mielestäni hyvä pito liikkeellelähdettäessä on myös turvallisuustekijä. Esim. tultaessa sivutieltä suuremmal…
  • kulkuepeli: Aika säälittävää, jos vielä nykyäänkin joutuu virittelemään maskeja auton keulaan, ettei moottori hajoa: http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/02/26/kallis-moottorivaurio-uhkaa-naita-automalleja/20102977/139 Onko se nyt …
  • Kyllä nää muutkin saksalaiset osaa. Omasta smartista hajos kone 115tkm kohdalla ja vastaavia tapauksia tiedän useammankin, missä koneella ei ole päästy edes täyttä sataa tuhatta. Tänään kysyin Vehosta hinta-arviota siitä, että mitä maksaisi pelkkä …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
20 aloitettua keskustelua
828 viestiä
0 ×   0 ×