Suomessa HENKILÖautoilun (voidaanko jo lopettaa äärifundamentalisti vihervassarikommaritermin 'yksityisautoilu' käyttäminen?) edellytysten lisääminen EI lisää 'liikennettä' muutoin kuin positiivisilla tavoin, eikä se lisää päästöjä välttämättä ollen…
AkiK:
Putput:Kuinka pystyisit tehokkaasti vähentämään vanhojen dieseleiden (ja nykyistenkin korkeampipäästöisten) houkuttelevuutta ja samalla tekemään jotkin maagiset 'päästöttömät dieselit' niin houkutteleviksi että ihmiset vaihtaisivat niihin j…
AkiK:
Mitä tuossa todistetaan ja mikä oli virhe? Tuossa on todistettu ainoastaan se, että Ranskassa autoteollisuus ja valtio kulkevat käsi kädessä. Kaikki varmaan tietätävät, että ranskalaiset autot eivät ole kovin hyvin myyneet viime aikoina. Va…
Tuota:
Ranskassa on iso autoteollisuus, jolle tuo tarjoaa uutta markkinaa.
Ja poliittisen kikkailun selittelyiden sijaan haluaisin nähdä tieteellistä perustaa. Kai dieselille voi määrätä päästörajat ilman suurempaa draamaa?
Mieti v…
Tuota:
Ei tuossa mitään ole todistettu. Poliittinen päätös.
Jep, on vissiin tunnettu ja yleisesti käytetty poliittinen kikka myöntää julkisesti olleensa totaalisen väärässä, aiheuttaneen mittavat terveydelliset ja taloudelliset katastrofit…
inspektor70:
"Tunnustaudunko sittenkään?
Sitähän ne idiootit usein tekevätkin kun he nolaavat itsensä täysin: virnistävät kuin idiootit kun eivät tiedä miten muutenkaan reagoida. Minun laittamani linkit ovat aika yksiselitteisiä.
Selvästikä…
ritsa:
Olen kyllä läheltä seurannut teinien uhoa mutta sinä olet aivan yliveto.
Olen kyllä seurannut (onneksi en läheltä ) kouluttamattomien, jääräpäisten, vanhojen, katkerien totaalijunttien trollailua, mutta sinun viestiesi -anteeksi s…
inspektor70:
Voi sentään. Sinä ihan selvästi tunnustaudut siihen yleisessä liikenteessä kahva edellä ajelevaan ikuiseen keskenkasvuisten ryhmään, josta juuri kirjoitin ja jotka eivät kehity siitä ajokortin saamisen jälkeisistä vuosista mihinkään…
inspektor70:
Tulee mieleen 80-luvulta eräällä jääradalla tehty testi, jossa A-ryhmän Opel Corsa pesi Escort BDA:n. BDA:n meno syheröisellä jääradalla oli näyttävää, mutta ei se ollut nopeaa. Kun ajellaan radalla ja oli alla millainen luisupulkk…
Mikko__:
Ompas tässä uutisessa jotain suurta,jonka harva tulee ostaa edes Ja kiihtyy nollasta sataan sit 10 s Joskus sit tulevaisuudessa Tulee mieleen tosta Putput in hybrid.
Nauroin tälle.Bemarin tekninen etumatka,ja alkaa valmistaa etu…
Ajattelija2013:
On muuten huvittavaa, miten kirjoitat muiden palstalaisten olevan narsisteja, riidanhaastajia, jne, kun itse et oikeastaan tee muuta kuin hauku kaikkia muita jatkuvasti.
Et sitten ole huomannut että haukun typeriä, vääriä…
Ajattelija2013:
Lippulaivamallien merkitys kun on suuri, ja tavisurpoille kun on aika sama että onko auto jota ei koskaan osta oikeasti autoliikkeessä tarjollakaan vai vain suunnittelijoiden mielikuvituksessa, kunhan vaan saavat sen tyydytyksen s…
BMW julkisti prototyypin. Sitä tuppaa monet tekemään. Eräät toiset merkit käyttävät prototyyppejä mielikuvataisteluaseena aina kun kilpailijat esittelevät jonkin edistyksellisen uuden mallin ihan oikeasti myyntiin. Ihmiset saavat niillä sen mielikuv…
740 GLE: Olet totaalisen väärässä eräässä pääargumentissasi. Autolla ajaminen ei muutu tippaakaan ikävämmäksi kun pito vähenee, vaan ennemminnkin toisinpäin! Itse en tiedä mitään hauskempaa kuin jääradalla ajo urheiluautolla (tai jopa urheilullisell…
A-utoilija:
Ei niin pitäisikään olla mitään ihmeellistä. Jos haluaa luksusta ja on siihen varaa, niin hankkii vaikka S8:n. Jos taas haluaa suorituskykyä, eikä ole varaa luksukseen, niin hankkii pienemmän sporttiauton tai vaikkapa moottoripyörän…
Ajattelija2013:
Mikä tuossa sitten oli uutta? Joku haluaa sekä luksusta, että suorituskykyä niin se maksaa. Suorituskykyä saa kyllä halvallakin, mutta en oikein usko, että keskiverto S8 Audin ( tms. auton ) ostajaa kauheasti kiinnostaa.
Ihm…
ritsa:
https://www.youtube.com/watch?v=bXovmFnnSgo
Ritsa, luuletko että kaiken sinun totaalisen sekoilun jälkeen kukaan uskoo sinun juttuja? Nytkin voit pistää ihan mitä tahansa linkkejä tänne eikä niillä ole mitään merkitystä. Et itsekään…
A-utoilija:
Tämä keskustelu vaan lähti liikkeelle Audi S8 ja Teslan kiihtyvyysvertailusta ja sen tason kiihtyvyys autossa maksaa jo melkoisesti.
Jos puhutaan nykyisistä saatavilla olevista Tesloista ja niiden kiihtyvyyksistä niin ei vält…
A-utoilija:
Ei kai ole kovin suuri ihme, jos kahdesta suunnilleen saman painoisesta autosta kiihtyy nopeammin se, jossa on yli 100 hv enemmän. Tuon kokoisten ökyhintaisten maantielaivojen tärkein ominaisuus tuskin myöskään on ripeä paikaltaankiih…
Ajattelija2013:
Erään uutisen kautta päädyin katsomaan tällaista videota. Ei se Tesla nyt aivan ylivoimaisen kova näytä olevan kiihtyvyydessäkään. Tesla saa selvästi etua, koska kiihdytys tapahtuu korkealla meren pinnan yläpuolella, mikä ei vaiku…
FARwd:
ritsa:Mikä voima autoon kohdistuu siinä vaiheessa kun painetaan kaasupoljinta mutta voima ei riitä vielä sen liikuttamiseen, teho vai vääntö?
Maan vetovoima.
Ritsa: "Ei vaikuta sillion kun se on alustalla joka on vapa…
catmirri:
Huomaatko taas miten vääntelet sanomaani. Minä puhuin muotoilusta ja sinä alat jauhaa Kian avaimen laadusta. En siitä tiedä, en ole koskaan edes pitänyt kädessäni enkä aiokaan. Teslan avain on MUOTOILULTAAN mielestäni automaailman h…
Kaikkea sitä pitää tehdä kiertääkseen Sosialisti-Euroopan byrokraattien keinotekoisia CO2-mittaustapoja ja niiden perusteella määrättäviä sakkoja ja mielettömiä veroja...
AkiK:
Putput:Pari asiaa:
-Yrittäkää ymmärtää että valoissa, pitkissäkään, ei maksimaalisen pitkä valokeila ole välttämättä ainoa tavoiteltava asia. Valot ovat kokonaisuus, ja niiden valaisun optimaalisuus riippuu ympäristöstä ja muista tekijöi…
SO2001:
BMW johtaa kehitystä. Yhtiön autolaboratoriossa on ollut jo muutaman vuoden ajan vireillä hanke, joka toteutuessaan mullistaa autoilun kokonaan. BMW:n insinöörit ovat tulleet laskelmissaan siihen tulokseen, että sijoittamalla vetävät pyör…
simppa:
Mielestäni auto jossa ei ole edes radiota saati ilmastointia varusteena ei ole kovin hyvä arkiauto. Puhumattakaan siitä, että jousitus on äärettömän kova ja kaikki äänierstys on karsittu minimiin sekä. Hurvitteluatoksi varmaan todella mai…
simppa:
PutPut:
Miten XKR liittyy tähän keskusteluun? Kyllä, pre-facelift XKR voi hyvinkin olla hitaampi kuin WRX STi.
Hmm, olisiko se että yrität haukkua ties mitä ties minkälaisilla perusteilla jotka taas vaihteeksi eivät sitten pädekää…
simppa:
Kysyisin sinulta liittyen Jaguariin, että mistä tiedät facelift-XKR:n vauhdin. XKR on kuitenkin saanut aika merkittäviä muutoksia myös alustaansa koneesta puhumattakaan.
Tuollaiseen lähtökohtaan on merkittäviä muutoksia helppo tehdäki…
simppa:
No on se Sport Auton testeissä Nurburgringilläkin ollut nopeampi. Tuo Bedfordin aika ei ole oikein linjassa muiden testien kanssa. Muitakin omituisuuksia tuolla noissa Evon bedford testeissä on. Kannattaa myös muistaa, että Evon testi on …