TeeCee2

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • 740 GLE: ” "Equity Red Star -vakuutusyhtiö vertaili auton kuljettajia sellaisiin autoilijoihin, joilla on vakuutuksessa myös moottoripyörä, ja päätyi siihen, että jälkimmäisellä on 23 prosenttia eli miltei neljänneksen pienempi todennäköisyys joutua…
  • Avaruusvektori: ”Ihmettelen, että monet autojen ja autoilun turvallisuudesta kiinnostuneet ihmiset ajavat moottoripyörällä.” Jos pohtii pelkästään autoilevan ihmisen näkökulmasta, niin varmasti tuo asia ihmetyttää. Autoilua ja moottoripyöräilyä…
  • Ajattelija 2013: ”Mutta edelleen väitän, että moottoripyörää harkitsevat ovat jo lähtökohtaisesti tavallista autoilijaa parempia liikenteessä. Luultavasti tämä vaikuttaa jopa enemmän, kuin itse ajaminen moottoripyörällä. Autolla ajavat lähes kaikki,…
  • Quu: ” Väärin parkkeerattu auto kaupungissa on pienempi liikenneturvallisuus riski verrattuna ylinopeuteen kaupungissa tai maantiellä, mitä näissä keskusteluissa on pidetty jopa turvallisena vedoten lyhyempään aikaan liikenteessä.” Tuo on kyllä…
  • 740 GLE: ” Muiden pitäminen tietoisena siitä, mitä itse aion seuraavaksi tehdä on puhtaasti itsekkäistäkin syistä täysin välttämätöntä.” Noinhan se on, mutta tuo kertomasi perustelu on liikenteen kannalta huono. Se pitää sisällään perusajatukse…
  • AkiK: ” Jos puhutaan "maalaisjärjestä" ongelmien ratkaisijana, niin ainakin ihmisen oman terveyden asioissa se on ratkaisuna osoittautunut aika heikoksi. Ihmiset eivät ole kovin rehellisiä itselleen, joten perustelutkin menevät täysin metsään. maala…
  • Tyhjä kuva: ”Tekevät tuota miehetkin, mutta % miehistä < % naisista.” Yhdistät nuo ongelmat naisiin sukupuolena, mutta kuvaamasi ajotavat voivat olla yhteydessä ajokokemukseenkin. Naiset ajavat keskimäärin puolet miesten keskimääräisestä vuo…
  • 740 GLE: ”...suuntamerkin ja väistämisen osoittava pyöräilijä onkin sitten harvinaisempi.” Huomattavasti harvinaisempi, voisi melkein sanoa että noin päin se ei toimi alkuunkaan. Sen huomaa itsestäänkin, että pyörällä ajaessa liikennesäännöt e…
  • Ihmetytti vähän nuo puheeni tuossa sinun lainauksessasi ja tarkistin olinko tosiaan sanonut ihmetelleeni tuota misarin sanomaa asiaa. Ilmeni että olit yhdistänyt kommenttini eri yhteyteen. misar oli sanonut että: ”Nykyaikana kun tietoa on vapaasti k…
  • NHB: ”Miksi kitkarengas muuttuu tappajaksi siinä vaiheessa kun tiet sulavat ja sen pito paranee?” En ole sanonut renkaita tappajiksi joten en voi vastata suoraan kysymykseesi. Käsittääkseni kitkarenkaan ominaisuudet ovat kesäkelille epäsopivat …
  • misar: ”Nykyaikana kun tietoa on vapaasti käytettävissä, on aika uskomatonta joidenkin yksilöiden usko omiin kykyihinsä.Tosiasiat ovat niin totaalisesti murskaavat tällä kohtaa.” Samaa minäkin olen monesti ihmetellyt. Tietoa kitkarenkaiden kesä…
  • misar: ”Märällä asfaltilla on kitkaauton nopeus 40km/h kun jarrutetaan 80km/h nopeudesta ja kesärengasauto on pysähtynyt.” Tuo osoittaa niin kouriintuntuvasti kitkarenkaiden huonouden kesäkäytössä, että ei luulisi kenenkään turvallisuutta arvos…
  • Herbert: ” Minullekin autokoulussa sanottiin, että ensin vilkku päälle, sitten aletaan katsella paikkaa kaistanvaihdolle tms. asialle. Vieraaltahan tuo on tuntunut juuri mikahe:n mainitsemasta syystä enkä opetettua tapaa koskaan ole omaksunut. Kun s…
  • Jussi-: ”Aikanaan itselleni opetettiin autokoulussa laittamaan vilkku päälle hyvissä ajoin, kun oltiin liittymässä rampissa isommalle tielle. Tuolla tavalla käytettäessä vilkun informaatioarvohan on aika lähellä nollaa. Vilkusta ei voi päätellä mihi…
  • ritsa: “...itseäni on vuosikaudet naurattanut ne tyypit jotka vaihtavat kaistaa ilman vilkkua, mutta seisovat seuraavissa valoissa minuutin vilkku päällä, kaistalla josta ei saa kääntyä kuin yhteen suuntaan.” Tunnistan tuosta osittain itseni. Vilku…
  • Herbert 8.1.: "Muutaman kerran minut saavutti auto. Vaikka ajoin noinkin rauhallisesti, perässä ajaneet oikoivat huolimatta alhaisesta nopeudestani" Otit mukaan enemmän tekijöitä kuin olin tarkoittanut, väitteeni sopii vain risteyksiin ja tiukk…
  • Herbert 8.1. : “Miten yhteismitallistat nopeuden muutoksen (x km/h) ja vaikka paremman liikenteenlukutaidon? ” En mitenkään. Enhän minä näitä asioita oikeasti tunne, tunnen vain keskivertokuskia paremmin mitä näitä asioita tuntevat ovat asiasta…
  • TeeCee: "Itse en näe tuota ristiin puhumista. Mitä asiaa tarkoitat?" Herbert: ”Ensin sanoit, että tunnistettua ongelmaa (ihmiset ajavat tunteidensa ja tapojensa eikä liikennesääntöjen mukaan) ei korjata käskemällä. Heti perään kuitenkin totesi…
  • Herbert: ” Nyt puhut niin pahasti ristiin, etten oikein tiedä, miten pitäisi vastata. ” Itse en näe tuota ristiin puhumista. Mitä asiaa tarkoitat? Herbert: ” Tottumus ei ole virhe, koska se voi olla myös vahvuus, jos oikeat tavat ovat totu…
  • TeeCee: ” Vasemmalle käännyttäessä se kierrettävä piste on oman ajoradan keskiviivan ja risteävän ajoradan reunaviivan leikkauspiste. Metsähaka: ”Tuota jos noudattaa niin ajaa väärää kaistaa koska risteävän ajoradan reunaviivan vieressä on vas…
  • Herbert: ” Ehkä tyypillisin tilanne huomata tuo on se, jos kiertoliittymässä vilkun käytöstä tulee hankalan tuntuista. Joidenkin nopeuksia kun katsoo, ei tarvitse ihmetellä, miksei vilkkua aina käytetä. Kaksin käsin pitää ohjata, jotta ajolinjat säi…
  • TeeCee: ” Vasemmalle käännyttäessä se kierrettävä piste on oman ajoradan keskiviivan ja risteävän ajoradan reunaviivan leikkauspiste.” Herbert: ” Jos tuohon ajolinjaan tarpeeksi kiinnittää huomiota, varmaan huomaa myös yhden siihen liittyvän me…
  • Herbert: ” En tiedä, miksi puhut tuollaisesta, koska tämän ketjun aiheena on oikominen, ei liikenteen vaarallisin asia.” Se oli vain huomio keskustelun sävystä, hihojen poltto ei näytä olevan suhteessa asian vakavuuteen vaan enemmänkin sen ärsy…
  • Metsähaka: ”Tuo "piste" on "veteen piirretty" koska risteyksessä kohtaavat ja molemmat vasemmalle kääntyvät voivat "oikaista" liikennelain mukaan?” Tuo piste on kuitenkin määritelty. Älä vain sano että elämäsi tien päällä vietettyäsi et tiedä m…
  • Oikominen tuntuu ärsyttävän kaikkia ja renkaan jälkien perusteella näyttää että lähes jokainen kuitenkin tekee sitä. Keskustelusta selviää myös että liikenteen ongelmia arvostellaan enemmän niiden ärsyttävyyden kuin vaarallisuuden mukaan. Karrikoide…
  • Opelixi: ” Eipä ainakaan meillä tarvitse miettiä, että kumpi hyppää ratin taakse haastavalla kelillä, jos matka on yhteinen.” Ihan viisas veto, koska miehet ovat pärjänneet tilastollisesti paremmin nimenomaan haastavissa olosuhteissa. Syynä ei …
  • TeeCee: ”Naiset suosivat joitain automalleja, ja heille sattuu onnettomuuksia miehiä useammin.” kutvonen: ”Ainakin 10 vuotta sitten väiteltiin Turun yliopistossa (Sirkku Laapotti) siltä pohjalta että naisille tapahtuu miehiä vähemmän liikenneo…
  • ritsa: Onnettomuuden aiheuttanut automerkki pahimmasta alkaen: BMW 3-sarja 1991–1998 Ford Fiesta 1995–2002 Renault 19 1988–1999 Renault Clio 1998–2006 Fiat Bravo 1995–2001 Nissan Micra 1992–2002 Fiat Brava 1995–2001 Fiat P…
  • Herbert: ” Oletetaan väistämisvelvollisuuden rikkomisen määrän kasvavan 100% ja vastaavasti liikenteen keskinopeuden kasvavan saman verran. Mitä tapahtuu ruumiiden määrän kehityksessä? ” JEV2: ”Entäpä jos muutos onkin 10%?” No laske ihmees…
  • JEV2: ” Jos haluaa liittyä nopeampaan - tai hitaampaan - liikennevirtaan on se hyvä tehdä sen nopeudella.” Sinä aloitit tuosta asiasta puhumisen tilanteessa jossa kyse oli liikennevirrassa muiden nopeuteen kiihdyttämisestä. Nyt olet siirtänyt k…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
5 aloitettua keskustelua
3824 viestiä
0 ×   0 ×