BMW:n uusi 5-sarja

395 kommenttia
189101214
  • muokattu 08.02.2024 14:43

    @M880 kirjoitti:

    Ei kai tässä nyt väitetty auton sopivan jokaisen suomalaisen kukkarolle, tai että se olisi keskihintainen?

    Ei tietenkään, mutta mitä kaikkea sinusta voi tarkoittaa määritelmä "suomalaisten suosikki" ja "hintaa myöden"? Mihin sitä voisi verrata muuhun kuin myyntimääriin, tai keskihintoihin? Somepeukutuksiinko?

    Minun silmiini ällistyttävä päätelmä toimittajalta, kun miettii edelleen keskihintoja Suomessa uusille autoille ja tuon hintaisten autojen myyntimääriä täällä. Kokonaisuutena siis, ei työsuhdeautoilijoita pelkästään.

    Tuon voisi niukin naukin mieltää Saksaan sijoitettavaksi tokaisuksi, mutta eipä taida sielläkään myyntikärjessä olla 5-sarja sen kummemmin.

    Ja jos nyt sitten huomioidaan että työsuhdeautoilijat ovat merkittävä uusien autojen "ostajaryhmä", niin siihen ryhmään tuo menee myös hyvin, ainakin niin kauan kuin verotusarvoalennus on voimassa.

    Toisessa osiossa on keskusteltu siitä, miten asioita uutisoidaan mediassa. Kyllä tuo menee samaan "tosi huonosti muotoiltu otsikko" -kategoriaan minun mielestäni. Vaikka arvaisi, mitä siellä tekstissä sitten tarkentuisikin todellisuudeksi. Jos tarkoitettiin työsuhdeautoilijoiden suhteellisen harvaa sakkia, niin varmaan hoksaat miten otsikon olisi voinut muotoilla?

      
  • Minä tulkitsin heti ensilukemalla että kyse on bmw:n asiakkaiden 5 sarjan tulevasta suosikkimallista.

      
  • Pieni maavara, pitkä akseliväli ja edessä vieterit. Ei paras yhdistelmä Helsingin "kynnöspelloille".

      
  • @Quu kirjoitti:
    Minä tulkitsin heti ensilukemalla että kyse on bmw:n asiakkaiden 5 sarjan tulevasta suosikkimallista.

    No varmasti, ei muita malleja kohta myydäkään. Mutta siis farmari tulee olemaan 5-sarjan suosikkimalli vaatimattomalla automäärällään.

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @Quu kirjoitti:
    Minä tulkitsin heti ensilukemalla että kyse on bmw:n asiakkaiden 5 sarjan tulevasta suosikkimallista.

    No varmasti, ei muita malleja kohta myydäkään. Mutta siis farmari tulee olemaan 5-sarjan suosikkimalli vaatimattomalla automäärällään.

    Niin, kaikilla merkeillä on oma asiakaskunta, ja siellä mallistossa on aina eniten myyty malli.

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    Ei kai tässä nyt väitetty auton sopivan jokaisen suomalaisen kukkarolle,tai että se olisi keskihintainen?

    Viime vuonna eniten myi Model Y, top 10:ssä oli XC60 ja top 20 malleista löytyi i4, eikai tuo hinnat alkaen i5 nyt niin merkittävästi poikkea etteikö sitä voisi sanoa "sopivaksi"?

    Ja jos nyt sitten huomioidaan että työsuhdeautoilijat ovat merkittävä uusien autojen "ostajaryhmä", niin siihen ryhmään tuo menee myös hyvin, ainakin niin kauan kuin verotusarvoalennus on voimassa.

    Toki bemareiden hinnoissa tuppaa olemaan sellainen ongelma, ettei hinnat-alkaen mallissa ole edes niitä varusteita jotka löytyvät monien paljon halvempien autojen vakiovarustelusta, tai ainakin tolkullisen hintaisten varustepakettien myötä.

    Suomalaisten suosikki hintaa myöten, kai se jotain tarkoittaa. Kuvaa aika hyvin nyky-Suomea, kun toiset ostavat kahden tonnin autoja kun vaihtavat uudempaan ja toiset sitten jotain muuta. Nyt pitää vähän tinkiä, ostaa siis mitä?

    Mikä hintaraja nyt on voimassa työsuhdeautoissa? Jokin sähkishuojennus on 2025 asti, mutta mikä?

    BMW:ssähän oli aikanaan niin perusmallihinta, että sillä ei saanut autoa ulos kaupasta. Piti ostaa ratti erikseen, oliko se Business-paketti vai mikä.

    Ei ole hintarajaa, siis valtion puolelta, työnantajan puolelta usein on 🙂

    Nyt on vielä tämän ja ensi vuoden voimassa verotusarvoalennus, eli sähköautosta maksetaan pienemmän verotusarvon mukaan kuin samanhintaisesta polttomoottoriautosta.

    Tuo varustetaso / lisävarustehinnoittelu on yksi syy siihen minkä takia minulta ovat Mersut ja Bemarit jääneet hankkimatta. Useampaan kertaan ovat kyllä olleet harkintalistalla.

      
  • @Kumppani kirjoitti:
    @M880 kirjoitti:

    Ei kai tässä nyt väitetty auton sopivan jokaisen suomalaisen kukkarolle, tai että se olisi keskihintainen?

    Ei tietenkään, mutta mitä kaikkea sinusta voi tarkoittaa määritelmä "suomalaisten suosikki" ja "hintaa myöden"? Mihin sitä voisi verrata muuhun kuin myyntimääriin, tai keskihintoihin? Somepeukutuksiinko?

    Minun silmiini ällistyttävä päätelmä toimittajalta, kun miettii edelleen keskihintoja Suomessa uusille autoille ja tuon hintaisten autojen myyntimääriä täällä. Kokonaisuutena siis, ei työsuhdeautoilijoita pelkästään.

    Tuon voisi niukin naukin mieltää Saksaan sijoitettavaksi tokaisuksi, mutta eipä taida sielläkään myyntikärjessä olla 5-sarja sen kummemmin.

    Ja jos nyt sitten huomioidaan että työsuhdeautoilijat ovat merkittävä uusien autojen "ostajaryhmä", niin siihen ryhmään tuo menee myös hyvin, ainakin niin kauan kuin verotusarvoalennus on voimassa.

    Toisessa osiossa on keskusteltu siitä, miten asioita uutisoidaan mediassa. Kyllä tuo menee samaan "tosi huonosti muotoiltu otsikko" -kategoriaan minun mielestäni. Vaikka arvaisi, mitä siellä tekstissä sitten tarkentuisikin todellisuudeksi. Jos tarkoitettiin työsuhdeautoilijoiden suhteellisen harvaa sakkia, niin varmaan hoksaat miten otsikon olisi voinut muotoilla?

    Suosikki on vähän kuin premium, tarkoittaa mitä sattuu. Siksi en nyt kauheasti jaksa siitä pahastua, etenkin kun ei tässä nyt ollut mistään kovin räikeästä klikkiotsikoinnista kyse.

    Kyllä minä nyt silti uskon että siitä voi jossain segmentissä tullakin suosikki. 76keur täyssähköisestä, isosta saksalaispremiumista on ihan sopuhinta. Volvo XC60 maksaa suunnilleen saman, ja sähköauton käyttökulut ovat todennäköisesti pienemmät, joten elinkaarikustannus lienee Bemarissa enintään samaa luokkaa. Volvo on ollut viiden eniten myyneen automallin joukossa, tai hyvin lähellä sitä, joten ainakin sitä voi mielestäni sanoa suosikiksi myyntilukujen perusteella.

    Se toki tekee suosikin Volvosta eikä Bemarista, mutta jälkimmäisen suosikkiuus on ihan mahdollisuuksien rajoissa.

    Minä olisin varmaan otsikoinut jotenkin toisin, mutta kuten sanoin, en nyt jaksa tuosta pahastua.

      1
  • @Quu kirjoitti:
    Minä tulkitsin heti ensilukemalla että kyse on bmw:n asiakkaiden 5 sarjan tulevasta suosikkimallista.

    Mersun ja bemarin myyntimääristä ei saa tolkkua tilastoista, mikä on farmarin osuus. Jotain vihiä tilastoista kuitenkin saa, Audi A6 tammikuun 39 rekisteröidystä autosta 32 oli pitkäkattoisia, ja 90-sarjan 27 Volvosta 19 kpl oli farkkuja. Tässä mielessä farkku on suomalaisen suosikki tässäkin kokoluokassa.

    Tällä hetkellä bemariasiakaiden suosikkimalli tässä kokoluokassa tammikuussa oli X5 50e, jota rekisteröitiin 55kpl. Mikä on suht paljon huomioiden, että mallin hinta alkaa 100k€, vrt esim Tesla X, alennetusta hinnasta huolimatta, rekisteröintimäärä 2kpl.

      2
  • @M880 kirjoitti:

    Kyllä minä nyt silti uskon että siitä voi jossain segmentissä tullakin suosikki.

    Mikä ettei. Esim. Bemarin ostajien segmentissä kuten Quu keksi :smile:

    Minä olisin varmaan otsikoinut jotenkin toisin, mutta kuten sanoin, en nyt jaksa tuosta pahastua.

    Joo, ei tuo elämää suurempaa tarvitse olla. Minäkin olin vasta myöhempi tulkitsija, joka hokasi edeltävistä kommenteista vasta että "kappas vaan, joo".

      1
  • Koeajo: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-bmw-i5-sahkoautojen-aatelia/

    Nollakelin kulutus 24 kWh/100km. Pakkasella pääsee joskus jopa yli 200km akullisella (10-80%).

      
  • @Late1969 kirjoitti:
    Koeajo: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-bmw-i5-sahkoautojen-aatelia/

    Nollakelin kulutus 24 kWh/100km. Pakkasella pääsee joskus jopa yli 200km akullisella (10-80%).

    On kyllä kova kulutus nollakelissä varsinkin jos ei missään sohjomössössä ajettu. Eilen illalla ajelin tänne kainuun korpeen mökkiä lämmittämään. i4 kulutus jäi hiukan alle 29kWh/100km tuolla n. 150km matkalla. Pakkasta kotoa lähtiessä -28.5 ja perillä -34. Diesel jäi lämpimään talliin, kun ei viitsi koko viikonloppua tyhjäkäyttää. Normi talvilaadulla ei välttämättä lähde enää käyntiin viikonlopun seisomisen jälkeen. Ei arvannut artic laatua tankata enää tälle talvelle.
    Tuo 10-80% on toki nopein tapa ladata pikalaturilla, mutta ainakin itse lataan täyteen tuollaiselle pitemmälle matkalle lähdettäessä, siis jos matkan pituus ylittää rangen (eli odotettavissa pikalataus matkalla) tai jos vähänkin ennakoitavissa että 80% lataus ei välttämättä riitä.

      1
  • @Kumppani kirjoitti: "Jos tarkoitettiin työsuhdeautoilijoiden suhteellisen harvaa sakkia..."
    Vaikka kulloinenkin/tämänhetkinen työsuhdeautoilijoiden määrä lieneekin jossakin 70 tuhannen henkilön tienoilla, niin sitä on aiheetonta vähätellä. Uusista autoista lähes kolmannes (saa tarkentaa) rekisteröidään työsuhdeautoiksi ja olen nähnyt jossakin kirjoitetun, että liikenteessä olevassa autokannassa yli 20% on nykyisiä ja entisiä työsuhdeautoja. Tyypillisesti työsuhdeautojen hinta painottuu keskihinnan yläpuolelle, joten BMW:n uuden 5-sarjan autoista voi hyvinkin tulla uusia suosikkimalleja. Mediassa on keskitytty enimmäkseen täyssähköisiin malleihin, mutta onhan polttisversioitakin edelleen tarjolla.

      
  • @koreileva kirjoitti:
    @Kumppani kirjoitti: "Jos tarkoitettiin työsuhdeautoilijoiden suhteellisen harvaa sakkia..."
    Vaikka kulloinenkin/tämänhetkinen työsuhdeautoilijoiden määrä lieneekin jossakin 70 tuhannen henkilön tienoilla, niin sitä on aiheetonta vähätellä. Uusista autoista lähes kolmannes (saa tarkentaa) rekisteröidään työsuhdeautoiksi ja olen nähnyt jossakin kirjoitetun, että liikenteessä olevassa autokannassa yli 20% on nykyisiä ja entisiä työsuhdeautoja. Tyypillisesti työsuhdeautojen hinta painottuu keskihinnan yläpuolelle, joten BMW:n uuden 5-sarjan autoista voi hyvinkin tulla uusia suosikkimalleja. Mediassa on keskitytty enimmäkseen täyssähköisiin malleihin, mutta onhan polttisversioitakin edelleen tarjolla.

    Tavallaan työsuhdeautot ovat tuossa hyviä, että markkinoille saadaan uudehkoja autoja. Mutta siinäkin on vedetty normaalit Suomi-överit. Jos en aivan väärin muista, ylärajana oli joskus tavallinen Passat (kuten muuttoautoissakin), mutta nykyisin sen vastine vähän parempi Octavia on jo käytännön alarajana. Ei kai mikään kiellä ottamasta pientäkään autoa, mutta kannattaako. Niinpä markkinoille tulee aivan liian kalliita autoja, joihin ihmisillä on varaa omalla rahalla 10-20 vuotta vanhoina. Kokonaisuutena taitaa tulla kalliita autoja kaikkien kannalta ajateltuna, työsuhdeautoilijakin ajaa toimari-luokan autolla, vaikka on pari pykälää alempana.

      
  • Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

    BMW 5-sarja sopii hyvin tähänkin ajanjaksoon, kokemusta on.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

    BMW 5-sarja sopii hyvin tähänkin ajanjaksoon, kokemusta on.

    Saitko laitettua kolme turvaistuinta riviin?

      
  • @M880 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

    BMW 5-sarja sopii hyvin tähänkin ajanjaksoon, kokemusta on.

    Saitko laitettua kolme turvaistuinta riviin?

    Turvallisuus syistä etupenkillä oli aina yksi turvaistuin. :smile:

      
  • muokattu 10.02.2024 19:00

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

    BMW 5-sarja sopii hyvin tähänkin ajanjaksoon, kokemusta on.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

    BMW 5-sarja sopii hyvin tähänkin ajanjaksoon, kokemusta on.

    Saitko laitettua kolme turvaistuinta riviin?

    Turvallisuus syistä etupenkillä oli aina yksi turvaistuin. :smile:

    Olen päätellyt, että @tracktest (ja ainakin pari muuta vakiokommentoijaa) on kutakuinkin samaa ikäryhmää itseni kanssa. Minulla on 4 aina parin vuoden välein syntynyttä lasta ja turvaistuimia meillä ei ollut koskaan yhtäaikaisesti käytössä kahta enempää. Määräykset ja suositukset olivat silloin toiset kuin nykyään. Selvää on kuitenkin se, että jopa 5-sarjan Bemari noihin aikoihin oli alamittainen oman perheeni tarpeisiin. No, kakkosautoksi olisi riittänyt.

      
  • @koreileva kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

    BMW 5-sarja sopii hyvin tähänkin ajanjaksoon, kokemusta on.

    Saitko laitettua kolme turvaistuinta riviin?

    Turvallisuus syistä etupenkillä oli aina yksi turvaistuin. :smile:

    Olen päätellyt, että @tracktest (ja ainakin pari muuta vakiokommentoijaa) on kutakuinkin samaa ikäryhmää itseni kanssa. Minulla on 4 aina parin vuoden välein syntynyttä lasta ja turvaistuimia meillä ei ollut koskaan yhtäaikaisesti käytössä kahta enempää. Määräykset ja suositukset olivat silloin toiset kuin nykyään. Selvää on kuitenkin se, että jopa 5-sarjan Bemari noihin aikoihin oli alamittainen oman perheeni tarpeisiin. No, kakkosautoksi olisi riittänyt.

    Ei meilläkään varsinaisia turvaistuimia tarvittu kolmea, mutta pahimmillaan yksi kaukalo/turvaistuin, yksi koroke/tyyny, ja yksi kasvot menosuuntaan oleva istuin.

    Käytännössä jouduttiin tekemään kompromisseja, ja menosuuntaan oleva istuin muuttui pelkäksi tyynyksi, ja toinen tyyny sellaiseksi lirpakkeeksi joka vain veti vyötä alemmas. Ei löytynyt autoa johon olisi saanut varsinaisen turvaistuimen lisäksi mahtumaan kahta istuintyynyä.

    Volvon integroitu lastenistuin (käytännössä takapenkin sai nostettua korokkeeksi) auttoi todella paljon.

      
  • The all-new BMW 5 Series Touring G61!

      
  • @M880 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

    BMW 5-sarja sopii hyvin tähänkin ajanjaksoon, kokemusta on.

    Saitko laitettua kolme turvaistuinta riviin?

    Turvallisuus syistä etupenkillä oli aina yksi turvaistuin. :smile:

    Olen päätellyt, että @tracktest (ja ainakin pari muuta vakiokommentoijaa) on kutakuinkin samaa ikäryhmää itseni kanssa. Minulla on 4 aina parin vuoden välein syntynyttä lasta ja turvaistuimia meillä ei ollut koskaan yhtäaikaisesti käytössä kahta enempää. Määräykset ja suositukset olivat silloin toiset kuin nykyään. Selvää on kuitenkin se, että jopa 5-sarjan Bemari noihin aikoihin oli alamittainen oman perheeni tarpeisiin. No, kakkosautoksi olisi riittänyt.

    Ei meilläkään varsinaisia turvaistuimia tarvittu kolmea, mutta pahimmillaan yksi kaukalo/turvaistuin, yksi koroke/tyyny, ja yksi kasvot menosuuntaan oleva istuin.

    Käytännössä jouduttiin tekemään kompromisseja, ja menosuuntaan oleva istuin muuttui pelkäksi tyynyksi, ja toinen tyyny sellaiseksi lirpakkeeksi joka vain veti vyötä alemmas. Ei löytynyt autoa johon olisi saanut varsinaisen turvaistuimen lisäksi mahtumaan kahta istuintyynyä.

    Volvon integroitu lastenistuin (käytännössä takapenkin sai nostettua korokkeeksi) auttoi todella paljon.

    E-Mersuahan (en tiedä muista malleista) voi myös tilata "lapsikorotuksin", eli takaistuimen reunapaikkojen keskiosat ovat ylösnostettavissa. Mainio varuste.

    Edellisessä viestissäni oli tarkoitus mainita tarkemmin, että lasten turvalaitteita suositellaan tai määrätään käytettäväksi pidempään, kuin minun lasteni ollessa pieniä. Kaukana takanapäin ovat myös ne ajat, kun "tilapäisesti" sai takaistuimella kuljettaa rekisteriotteeseen merkittyä ylittävän määrän matkustajia. Omassa lapsuudessani oli myös aivan tavallista, että kuusihenkisen perheen neljä lasta matkusti viisipaikkaisen sedanin (turvavyöttömällä) takaistuimella.

      
  • @koreileva kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @koreileva kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan, ilman "korkean tason" ohjausta. :smile:

    Joillakin perhe rajoittaa valintaa.

    BMW 5-sarja sopii hyvin tähänkin ajanjaksoon, kokemusta on.

    Saitko laitettua kolme turvaistuinta riviin?

    Turvallisuus syistä etupenkillä oli aina yksi turvaistuin. :smile:

    Olen päätellyt, että @tracktest (ja ainakin pari muuta vakiokommentoijaa) on kutakuinkin samaa ikäryhmää itseni kanssa. Minulla on 4 aina parin vuoden välein syntynyttä lasta ja turvaistuimia meillä ei ollut koskaan yhtäaikaisesti käytössä kahta enempää. Määräykset ja suositukset olivat silloin toiset kuin nykyään. Selvää on kuitenkin se, että jopa 5-sarjan Bemari noihin aikoihin oli alamittainen oman perheeni tarpeisiin. No, kakkosautoksi olisi riittänyt.

    Ei meilläkään varsinaisia turvaistuimia tarvittu kolmea, mutta pahimmillaan yksi kaukalo/turvaistuin, yksi koroke/tyyny, ja yksi kasvot menosuuntaan oleva istuin.

    Käytännössä jouduttiin tekemään kompromisseja, ja menosuuntaan oleva istuin muuttui pelkäksi tyynyksi, ja toinen tyyny sellaiseksi lirpakkeeksi joka vain veti vyötä alemmas. Ei löytynyt autoa johon olisi saanut varsinaisen turvaistuimen lisäksi mahtumaan kahta istuintyynyä.

    Volvon integroitu lastenistuin (käytännössä takapenkin sai nostettua korokkeeksi) auttoi todella paljon.

    Omassa lapsuudessani oli myös aivan tavallista, että kuusihenkisen perheen neljä lasta matkusti viisipaikkaisen sedanin (turvavyöttömällä) takaistuimella.

    Jep, minä seisoin 3 vuotiaana Ladan kardaanitunnelin päällä etuistuimiin nojaten, ja luettelin/opettelin vastaan tulevien autojen merkkejä.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan

    Ai jaa! Vai mietitkö uudestaan tuon lauseen?

      
  • muokattu 11.02.2024 17:02

    @koreileva kirjoitti:

    Vaikka kulloinenkin/tämänhetkinen työsuhdeautoilijoiden määrä lieneekin jossakin 70 tuhannen henkilön tienoilla, niin sitä on aiheetonta vähätellä. Uusista autoista lähes kolmannes rekisteröidään työsuhdeautoiksi

    Uusia autoja vaan myydään vähemmän kuin aikoihin. Ei ole vähättelyä todeta, että jostakin syystä vain varakkaampi osa haluaa (tai voi) satsata uuteen autoon, joko ostamalla tai työsuhdeautona. Onhan joku selitys olemassa sille huonolle menekille ja Suomen autokannan 13 vuoden keski-iälle.

    ... liikenteessä olevassa autokannassa yli 20% on nykyisiä ja entisiä työsuhdeautoja.

    Tai sitten vastaavia tuodaan käytettyinä ulkomailta. Miksi? Saishan noita "valita oman mielensä mukaan" uusinakin.

    Tyypillisesti työsuhdeautojen hinta painottuu keskihinnan yläpuolelle, joten BMW:n uuden 5-sarjan autoista voi hyvinkin tulla uusia suosikkimalleja.

    Kyllä, Bemarinostajien ja työsuhdeautoilijoiden varakkaamman pään hankkijoiden silti kapealla segmentillä. Ja ei siksi hinnaltaan nyt vaan edusta oikein muuta. Ei niitä peukuttelijoita ja tykkääjiä somessa taideta laskea mukaan.

      
  • muokattu 12.02.2024 18:02

    @Kumppani kirjoitti:
    @tracktest kirjoitti:

    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan

    Ai jaa! Vai mietitkö uudestaan tuon lauseen?

    Kuulutko siihen ryhmään jotka tekevät valintojaan poliittisen suuntautumisen mukaisesti, kuten vasemmistolaiset valitessaan ranskalaisen auton.

      
  • @tracktest kirjoitti:

    @Kumppani kirjoitti:
    @tracktest kirjoitti:

    Onneksi kukin voi valita autonsa oman mielensä mukaan

    Ai jaa! Vai mietitkö uudestaan tuon lauseen?

    Kuulutko siihen ryhmään jotka tekevät valintojaan poliittisen suuntautumisen mukaisesti, kuten vasemmistolaiset valitessaan ranskalaisen auton.

    Valitsevatko vasemmistolaiset ranskalaisen auton? Mistä olet löytänyt tuon tiedon. Mielenkiintoinen juttu. Entä onko joku tietty merkki, jota vassarit ostaa vai onko vain yleisesti auton ranskalaisuus se pointti?

      2
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit