TMU80

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?1063260 http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KSA_newssite%2FAMLayout&cid=1194638471389&p=1194613516391&pagename=KSAWrapper http://kuningaskulutt…
  • Kysymys on lähinnä siitä, että tällä hetkellä Toyotaa koskeva pienikin epäily on maailmanlaajuinen uutinen. Sen sijaan suomalaisia todellisuudessa huomattavasti enemmän koskeva uutinen näistä VAG:n kaasupoljinongelmista pyritään pitämään mahdollisim…
  • Ensinnäkin tuo 30tkm/2 vuoden Longlife on kahden Polon ja Fabian kohdalla ollut täysin epärealistinen. Todellinen huoltoväli ajotietokoneen pakottamana on ollut n. 1 vuosi/8 tkm ja tämä ei todellakaan ole ainutlaatuista: http://www.ultimatevw.c…
  • Tuo lumen kertyminen vaikuttaa tekosyyltä, suurempi syyllinen taitaa olla kova pakkanen: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8783885
  • Jos näin on, niin onko Suomessa media/viranomaiset niin hampaattomia, että tällaiseen asiaan ei voi puuttua? Ilmeisesti tässä tapauksessa Trafi odottaa maahantuojalta vastausta, että onko vika vaaraa aiheuttava. Mikähän se vastaus mahtaa olla ja kui…
  • SO2001:n aikaisemmat kommentit valitettavalla tavalla selvensivät joidenkin kuorma-autoilijoiden ajatusmaailmaa, eli lienet itsekin ammattiautoilija? Ilmeisesti näiden täysperävaunulla 10 metrin "turva"etäisyydellä hiillostavien mielestä se on …
  • En tiedä, onko osa ylläolevista kommentoijista rekkakuskeja, mutta osasta kommenteista tuntuu paistavan läpi, että se on ihan okei, että 60 km/h:n alueella rekalla voi ajaa 87 km/h. Tuohan on törkeää ja täydellistä piittaamattomuutta rekkakuskilta. …
  • Tässä viimeisin uutinen onnettomuustilastoista: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/120829-%E2%80%9Dhirvea-luku%E2%80%9D-%E2%80%93-liikkuva-poliisi-turhautui Kannattaisiko se "ajansäästö" nyt kumminkin unohtaa ihan yleisen turvallisuuden nimis…
  • Ilmankos Helsingin seudulla on jatkuvalla syötöllä isoja ketjukolareita, kun siellä on tällaisia valopäitä liikkeellä... Kannattaisi kysäistä joltakulta useamman sadan auton ketjukolarin osalliselta, kuinka paljon rahassa "säästi" ajamalla lii…
  • En oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Vaihtoehtosi on siis nostaa nopeutta niin, että ajan ylinopeutta? Käytännössä siis vähintään 90 km/h 80 km/h:n alueella? Ei kuulu tapoihin ja kuten jo aiemmin mainitsin, niin ko. tieosuudella on myös kohtalaisen…
  • Mitä kummallisimpia selityksiä tuntuu löytyvän sille, miksi rekkakuskille on ihan ok ajaa täysperävaunulla olemattomalla turvavälillä henkilöauton takapuskurissa kiinni. Toivottavasti nämä puolustelijat eivät ole raskaan liikenteen "ammattilaisia". …
  • Miten annat tietä vilkkaasti liikennöidyllä tiellä ajaessasi nopeusrajoituksen mukaista 80 km/h, kun vastaantulee jatkuvasti liikennettä ja rekka roikkuu 10 metrin päässä puskurista? Ketä ei pelota, jos rekka täyttää tässä nopeudessa taustapeilin ja…
  • Jarruista viis, mutta onko sinusta ok, että liukkaalla kelillä huonossa näkyvyydessä ylipainoista täysperävaunua ajaa ylinopeutta liian pienellä turvavälillä lepotauot käyttämättä jättänyt viittä vaille nukahtamispisteessä ollut kuljettaja? Aut…
  • Kyllä se nyt on yksiselitteisesti niin, että mitä suurempi kulkuneuvo, sitä suurempi vastuu liikenteessä. Tämä on valitettavasti unohtunut aika monelta rekkakuskilta liikenteessä, jotka painostavat liikennerajoituksen mukaan 80:ä ajavan henkilöauton…
  • Enemmänkin tässä paistaa läpi VAG konsernin halu päästä maailman suurimmaksi autovalmistajaksi keinolla millä hyvänsä. Tästä syystä autoihin on tuotu paljon uutta tekniikkaa, jonka kestävyys ei ole välttämättä parasta A-luokkaa (DSG, TSI jakoketjuon…
  • Enpä ole testiä vielä lukenut, mutta jos tosiaan vastakkain on autoja, joissa osassa on 16" ja osassa 18" renkaat, niin TM:n kriteereillä 16" renkailla olevat ovat ilman muuta etulyöntiasemassa. Tämä ei tosin liene TM:n syy, lähinnä voi kysyä miksi …
  • Jossain asiassa (jonkun mielestä jopa tärkeimmäss&#228 Volvo on edelleen ylivoimaista kärkeä: http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/vid-1288492410515.html
  • Miten lie luotettavuus, tuo on kuitenkin PSA:n ensimmäinen kokeilu aiheesta? Ja koska kyseessä on diesel-hybrid, niin autosta menee käyttövoimavero. Ihan mielenkiintoinen konsepti silti.
  • Prius on Avensiksen kokoluokkaa, eikä sitä näin ollen voi verrata Aurikseen, joka on sisä- ja erityisesti tavaratiloiltaan huomattavasti pienempi. Ajettavuudessa on myös eroa Priuksen hyväksi. Sitä paitsi, eipä nuo muilta valmistajilta tulossa oleva…
  • Täyshybridit mahdollistavat muitakin säästökeinoja, kuin pelkkä jarrutusenergian talteenotto. Esim. ennakoiva ajotapa tuo lisäsäästöjä perinteisiin moottoriratkaisuihin nähden. Mm. Priuksella on mahdollista rullata "vapaalla" 70km/h -> 0km/h, ilm…
  • Unohtui Suomen verot päälle, eli oikea hinta on siis n. 200 000 euroa eli ehkä meidän tavallisten pulliaisten ei kannata kauheasti naureskella näiden "halpuudelle"
  • Niin, eihän tuo maksa kuin n. 150 000 euroa vakiona. Syynä valintaan on se, että millään muulla valmistajalla ei ole tarjota vastaavaa tekniikkaa näihin "halpa-autoihin." Esim. S-mersun hybridiä ei tekniikaltaan voi verrata Lexukseen vaikka hieno au…
  • Itse en näe dieselhybrideissä nimenomaan Suomen olosuhteissa kovinkaan paljon järkeä. Ensinnäkin niistä menee dieselvero. Toisekseen, mistä niistä otetaan lämpö kun jo perusdieselit ovat kylmiä? Poislukien tietysti webastolla varustetut mallit,…
  • Lexus CT-200h perustuu Aurikseen, Prius puolestaan Avensikseen eli kyseessä on kaksi täysin eri kokoluokan autoa. Tästä syystä Lexusta myydään noinkin halvalla eli kyseessä on ennemminkin Auriksen luxusmalli.
  • No enpä kyllä omasta Priuksesta ole käyttövoimaveroa joutunut maksamaan... Päästöpohjainen vero näyttää sensijaan olevan vielä tänä vuonna normaali 127 euroa, ilmeisesti vasta ensi vuonna sitten tippunee n. 40 euroon ellei sitten tämä vuoden maalisk…
  • Tuo saastepommi-uutinen alleviivaa downsizingin järjettömyyttä. Muutaman desilitran teoreettisesti pienenevän kulutuksen takia yhä pienempiin moottoreihin lisätään yhä enemmän vikaantumisaltista tekniikkaa. Autolehdissä nämä pienet 'ihmemootto…
  • Ja nyt ilmeisesti Chilessäkin: http://yle.fi/uutiset/oulun_seudulla_ja_chilessa_havaittu_samankaltaisia_autojen_jakohihnaongelmia/6899055
  • Lyhyt takuu kannattava Volkkarille, takuun jälkeiset korjaukset ovat rahasampo: http://www.talouselama.fi/uutiset/nain+ovelasti+autojen+valmistajat+kiemurtelevat+eroon+virhevastuustaan/a2232542 Ilmankos takuu on vain 2 vuotta.
  • Saattaa olla, että BMW:llä on ollut ongelmia alustan osien kanssa. Itselläni oli ongelmia BMW E60:n automaattivaihteiston kanssa. Mutta se asia hoidettiin mallikelpoisesti, eli vaihteisto vaihdettiin kokonaan uuteen vaikka takuu oli loppu. Sen …
  • Eli sinun tilastollisen otantasi vuoksi Saksan suurimman autolehdenkin oli syytä lopettaa asiakaspalautteen vuoksi asian tiimoilta aloittamansa tutkimukset? Tukivarsien vaihtorumba alkoi omassa A4:ssani noin 50 tkm:n kohdalla, asioiden hoito ol…
Default Avatar
Jäsen 05.12.2014 alkaen
12 aloitettua keskustelua
46 kommenttia
0 ×   0 ×