Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Late1969 kirjoitti: Tehtaalla oli laitettu viallinen eli liian vanhoin työkaluin valmistettu nokkaketju koneisiin. Volkkarin ketjuepisodi on siitä hauska, että tapahtumista on lukematon määrä versioita liikkeellä.
  • Kulutusten vertailu eri kokoluokkien kesken kertoo juuri pisteytyksen vaikeudesta. Minusta on turha puhua siitä, mikä on oikea tapa. Jokaisella on luvut edessään ja jokainen päättelee asian merkityksen niistä omalla tavallaan.
  • 90-luvulla Renault yritti Cliollaan tätä. 1,8-litrainen moottori ja hyvä varustelu, mallimerkintänä Baccara. En tiedä, oliko penkit kestävämmät kuin perusmallissa ja TM9/93 testin mukaan melua oli liikaa. Varusteluun oli satsattu. Jatkoa ei tuo vers…
  • Saksalaiset olivat tuolloin varustelultaankin hyvin karuja, koska eivät pärjänneet hintakilpailussa japanilaisille. En kuitenkaan usko, että nämä mallit olivat Suomen markkinoita varten olemassa, perusmalleja on aina tehty. Suomeen tuotavat vain pai…
  • @740 GLE kirjoitti: Miksi pikkuautojen pitää olla päriseviä ja rämiseviä peltirumpuja joiden telttatuolit pahoinpitelevät selkää? Miksi vaikkapa Lexus IS:n tapaiset mukavat ja hyvin tehdyt pikkuautot joilla on kiva ajaa ovat kovin harvinaisia? Eh…
  • Olipahan lehtijousitetun taka-akselin vaihto helppoa.
  • Tietysti korjaukselle määritellään maksimihinta. Joko sijoitan x:n euron arvoiseen autoni korjaukseen y euroa. Saan sen taas kuntoon ja voin jatkaa ongelmatonta ajamista todennäköisyydellä a jakson, jonka pituus on b. Tai sitten en korjaa autoani, j…
  • @Late1969 kirjoitti: Esitettiin väite, että korjauskuluja pitää verrata/peilata käyttöarvoon. Korjauskulut ovat euroja, joten käyttöarvon pitäisi olla niin ikään euroja. Jostain syystä kukaan ei tahdo myöntää, että käyttöarvolla ei ole yksikköä, …
  • @Late1969 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Nyt alat kuulostaa Kumppanilta. Kiitos. Aletaanko taas käymään henkilöihin asioiden sijaan? Mikä tuossa käyttöarvossa on vaikeaa? Jos ei osaa vastata, ei tarvitse lähteä sitä to…
  • Nyt alat kuulostaa Kumppanilta.
  • @HybridRules kirjoitti: Ihmettelen millä oikeudella TM julkaisee omia mielipiteitään milloin mistäkin tuotteesta, muistakin kuin autoista. No johan nyt on maailma kepsahtanut päälaelleen. Eihän täällä voi olla oikeutta omia mielipiteitä e…
  • Itsehän sen itsellesi määrittelet. Ei muut voi siihen ottaa kantaa.
  • Minulle raha kovasti rajallinen asia. Joudun laskemaan, mikä on tarkoituksenmukaista. Käyttöarvosta puhun siksi, että auton markkinahinta saattaa olla esim. 2000 €. Silti auto saattaa olla luotettava ja elinkaarta jäljellä. Voin ihan hyvin ostaa sii…
  • Korjauskuluja ei kannata peilata auton jälleenmyyntiarvoon, vaan käyttöarvoon.
  • Ehkä pikemminkin analyysi kuin mielipide. Onhan jokaisella mielipide, mutta sen yhteys todellisuuteen on toinen tarina. Maahantuojalta tai tehtaalta voisi kysyä mielipidettäkin, jossa voi tietysti olla vaikeata erottaa markkinointipuhetta faktast…
  • Mitoitukseen liittyy muutakin kuin moottori. Alusta, jarrut, voimansiirto.
  • En tiedä. Puhutaan nyt vaikka otsikon Golfista. Kommentoin Lukija 31722:n tekstiä (käytän automaattia automaattina niin kuin sen suunnitelleet insinöörit ovat tarkoittaneetkin). Mitoituskäyttöikään olisi kiva tietää, onko se mallisarjan eri versi…
  • Edellinen auto kesti n. 400 km. Nykyinen on mennyt ensimmäiset 200 tkm paljon vähemmillä korjauksilla, eikä ruostekaan ole tyyppivika. Lisäksi en pysty nyt rahoittamaan uuden auton hankintaa, joten pääoma pitää käyttää viisaasti.
  • Mulla on tavoitteena ajaa autollani puoli miljoonaa kilsaa. Mikä mahtaa olla tehtaan määrittelemä mitoituskäyttöikä?
  • @Late1969 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Minulla on manuaalissa mittaristossa näyttö, joka osoittaa suosituksen vaihteeksi. Korvakuulolta käytän yleensä pykälää pienempää kuin auto pyytää. Suurimmalle vaihdan nopeutta sataseen noste…
  • Kun puhutaan liikkeelle pääsystä vaikeissa paikoissa, ei puhuta liian korkeista kierroksista ja huonosta kytkimen käytöstä. Osoitan kirjoitukseni 7:19 lopussa olevan kysymyksen sinulle ja vittaan lainaukseen 7:22.
  • Viittaan siis tähän: @Late1969 kirjoitti: Oikea automaatti on kiinnijuuttuessa myös parempi. Jarru vain pois niin auto yrittää eteenpäin/taaksepäin sammumatta. Jos on vaikka työntäjä tai etuvetoisessa veivaa rattia, pidon löytyessä sitä ei …
  • Minulla on manuaalissa mittaristossa näyttö, joka osoittaa suosituksen vaihteeksi. Korvakuulolta käytän yleensä pykälää pienempää kuin auto pyytää. Suurimmalle vaihdan nopeutta sataseen nostettaessa. Moottorin teho riittäisi näytön mukaisiin nope…
  • @tracktest kirjoitti: Tästä voinee jokainen päätellä ihan itse minkä pisteytyksen kukin merkki tästä testistä ansaitsee. Herbertin puheet BMW i5 sähköauton käyttökelvottomuudesta voidaan unohtaa. Itse otit puheeksi Bemarin kelvottomuuden.…
  • @740 GLE kirjoitti: Viimeisimmässä autokaupassa oli tarkoitus lisätä lopultakin se neliveto, jota en välttämättä tarvitse, mutta joka olisi tosi talvessa kiva. Mutta koska nyt ei oltukaan vaihtamassa uudehkoon takuuautoon vaan 10-vuotiaaseen edel…
  • @740 GLE kirjoitti: Metsässä ei ole tarkoitus ajaa kuin polkupyörällä, mutta tietä pitkin parkkipaikalle pääseminen on syrjäseudulla toisinaan hieman haasteellista. Pois pääseminen on näyttänyt olevan etuvetoisille lumituiskun jälkeen suorastaan …
  • @tracktest kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Onneksi TM alkoi mitata maavaroja joitain vuosia sitten. Itsellekin se on yleensä eniten etenemistä estävä tekijä. Pisteytyksen oikea painoarvo on vaikea asia, koska pisteet ei ol…
  • Itsellä syyt manuaalin käyttöön on ajamisen hallittavuudessa. Automaatit käyttävät luonnottoman matalia kierroksia, mikä ei voi olla rasittamatta voimansiirtoa. Toisaalta esim. Volkkarin sport-asento käyttää normaaliajossa tarpeettoman korkeita kier…
  • Silti leveä rengas kaivaa vähemmän kuin kapea. En usko, että läskipyörät olisivat ongelma, jos verrataan tavallisiin n. 2" renkailla oleviin maastopyöriin. Läskejä näkyy vuokraamoissa varmaan siksi, että niillä on osaamattomankin ulkoilureiteillä he…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
135 aloitettua keskustelua
9269 viestiä
0 ×   732 ×