@[ZeiMZei] kirjoitti:
Syykin on ihan selvä. PHEV ei enää makseta useiden tuhansien hankintatukea, jonka saa siis useissa maissa nykyään vaan täyssähköille.
Siitä huolimatta alhaiset normilukemat pudottavat Suomen autoveron olemattomiin, mikä on käytetyn tuojalle selvä etu.
@[ZeiMZei] kirjoitti:
Syykin on ihan selvä. PHEV ei enää makseta useiden tuhansien hankintatukea, jonka saa siis useissa maissa nykyään vaan täyssähköille.
Siitä huolimatta alhaiset normilukemat pudottavat Suomen autoveron olemattomiin, mikä on käytetyn tuojalle selvä etu.
Kyllä, juurikin näin. Eikä suomessa PHEV:eille ole koskaan maksettu täyssähköautojen tapaan mitään hankintatukia, ainoa etu on ollut tuo olematon autovero verrattuna ei-PHEV malleihin. Muuallahan ei autoveroa ole ollenkaan, joten aikaisemmin hankintahintaa on kompensoitu hankintatuilla, jotta näitä "puolisähköjä" saataisiin myytyä ja sitä mukaa laskennallisia päästöjä pienemmiksi.
Siitä huolimatta alhaiset normilukemat pudottavat Suomen autoveron olemattomiin, mikä on käytetyn tuojalle selvä etu.
Kyllä, juurikin näin. Eikä suomessa PHEV:eille ole koskaan maksettu täyssähköautojen tapaan mitään hankintatukia, ainoa etu on ollut tuo olematon autovero verrattuna ei-PHEV malleihin. Muuallahan ei autoveroa ole ollenkaan, joten aikaisemmin hankintahintaa on kompensoitu hankintatuilla, jotta näitä "puolisähköjä" saataisiin myytyä ja sitä mukaa laskennallisia päästöjä pienemmiksi.