Lainaus:25.11.2005 klo 16:26 ArtoknV kirjoitti
Taidat olla demari kun rakastat veroja. Minä en rakasta, mutta minä olenkin PORVARI
Niin ja kukas se taas olikaan joka tässäkin keskustelussa vaatii lisää veroja? Vinkki: katso otsikkoon.
Lainaus:25.11.2005 klo 14:11 simBanssi kirjoitti
Ajoin kaksi päivää talvikelissä kesärenkailla (vain keskikokisen kaupungin lähiöstä toiseen). Siitä on kulunut jo viikkoja ja voi pojat että tuntuu hyvältä kun en vielä silloin vaihtanut.
Näi…
No ainakaan itselleni tieto siitä että viikon päästä ennusteen mukaan tule lunta, ei ole riittävä peruste sille että haluaisin vaihtaa takaisin kesärenkaille.
Talvirenkaat kun on vaihdettava alle jos lunta on vaikka yhtenä päivänä, jos juuri sillo…
Melkolailla off-topic, mutta lehtien toimintaahan tämäkin kuvaa:
Canteburyn piispa saapuu vierailulle USA:han, jossa astuu kentällä toimittajalauman eteen. Ensimmäinen kysymys kuuluu: "mitä mieltä oletta Amerikan ilotaloista?" Piispa ymmällään ja v…
Lainaus:25.11.2005 klo 14:49 Rätkätin kirjoitti
Mitkään renkaat eivät pidä, jos pää ei pidä.
.. ja sama kääntäen
Aika helvatan monet renkaat pitävät ihan hyvin, jos pää pitää.
Näinhän se on. Kun alla on kitkarenkaat, on toisinaan ainoa jär…
Lainaus:25.11.2005 klo 14:05 Rätkätin kirjoitti
Eikä päin vastoin.
Eikä niin kukaan ole väittänytkään. Kuten aiemmin viittaamassani artikkelissa todetaan, kitkarenkaat pitävät paremmin betonialustalla. Kuivalla/märällä asfaltilla pito on…
Kuten tuossa jo aiemmin tuli ilmi niin ei tässäkään keskustelussa kukaan ole kiistänyt että nastoista on tiettyjä haittoja ja kitkoista tiettyjä hyötyjä. Tuskin kukaan rakastaa nastoja sinällään ja haluaisi niillä ajella jos aukottomasti todistettai…
Testaajien salaliitto on näköjään melkolailla laaja kun Nokian Hakkapeliitta 4 on saanut 10 ulkomaisessa rengastestissä sijan 1. tai 2.
Mutta ei tässä voi olla kyse mistään muustakaan, eihän?
Yllättäen Nokian Rsi on myös testattu n. 10 ulkomaises…
Lainaus:01.12.2005 klo 12:10 whiic kirjoitti
Se mikä omien aiempien postauksien idea oli (tuolloin vuosi takaperin) oli lähinnä, että nykyautojen tarjonnassa ei juuri lainkaan ole vaihtoehtoa autoon, joka ei kulkisi mielettömän nopeasti.
Se lähtök…
Pointtini oli, että empiminen on turhaa, kunhan ensin varmistaa että autoilija on sinut havainnut. Sitten ei muuta kuin jalkaa toisen eteen niin kyllä se autoilija pysähtyy.
En tietenkään suosittele suin päin autojen eteen astumista ja keliolosuht…
Lainaus:19.08.2005 klo 14:45 Bengt kirjoitti
Minusta autoilijoiden tekemät rikkomukset jalankulkijoita ja muuta kevyttä liikennettä kohtaan pitäisi rangaista niin, että se todella tuntuu. Ehkä muutaman varoittavan esimerkin myötä alkaisi se jarrupo…
Voin kyllä sieluni silmin nähdä kuinka tämä 25v nainen on "kiireissään" porhaltanut vapaata kaistaa (bussikaistaa?) paikallaan seisovan autojonon ohi ajattelematta lainkaan muuta kuin itseään.
Täytyy sanoa että tuollaisessa tilanteessa sivustakats…
Lainaus:16.03.2006 klo 20:29 whiic kirjoitti
Tasaisella tiellä tasanopeudella, höyhenenkevyellä kaasujalalla on toki taloudellista ajaa 50-70 km/h suurin vaihde silmässä. Miten käy kulutuksen, kun viidestä kympistä tulet ylämäkeen? Tähän et vastau…
Lainaus:15.03.2006 klo 20:01 AkiK kirjoitti
Puhuttiin liian hiljaa ajavista, eli niistä jotka ajavat alle nopeusrajoituksen.
Kaikki turha aika on poissa kansantaloudesta. Joko siten että se vie työaikaa tai siten että se vie arvokasta vapaa-aikaa…
Tässä keskustelussa on noussut esille täysin käsittämättömiä väittämiä.
Vai laskee kulutus nopeuden noustessa? Voi olla että automallikohtaisesti riippuen moottorista ja aerodynamiikasta, pienen vaihteluvälin sisällä kulutuskäyrän kulmakerroin on …
Lainaus:14.03.2006 klo 21:53 misar kirjoitti
OY SUOMI AB on menossa hyvää vauhtia konkurssiin pienten asioiden unohtamisen takia, ollaan keskitytty laskemaan kustannuksia ostotoiminnan avulla ja unohdettu tuotannon kehitys sama asia muuten mihin es…
Lainaus:22.08.2005 klo 15:16 SixPack kirjoitti
Tämä liikenteen kokonaisverotus, saamalla kunnossapitoon takaisin reilusti alle 10% on huolestuttavaa, ja pitkällä tähtäyksellä takuulla ongelmallista.
Suomen tiestö oli jo 1925 lähes yhtä laaja kuin …
Jos asiaa ajatellaan ihan absoluuttisesti, niin syypää onnettomuuksin on aina kuljettaja. Yksikään rekka ei tapa yhtäkään ihmistä niin kauan kuin se seisoo parkissa ilman kuljettajaa. Jos kuljettaja rekan oven avaamisella käynnistää tapahtumien ketj…
Lainaus:29.11.2005 klo 12:40 ArtoknV kirjoitti
Iso kone lisää turvallisuutta esim. ohituksissa ja liukkaalla riittää vääntö koneessa ja parantaa ojattavuutta luisuissa
Kyllä olen monta kertaa välttynyt ojaan ajolta tehokkaan moottorin ansio…
Itse ainakin siirtyisin tuollaisella tieosuudella siististi sinne rinnakkaistielle.
Veikkaisin että tällaisella kokeilulla ei saavutettaisi muuta kuin kaikkien vauhtihullujen kerääminen ympäri maata kokeilemaan rajojaan. Seuraukset voi itse kukin …
Tarkennetaan nyt vielä ettei noita kyttääjiä koskaan kiinnostanut esim. 120kmh etenevä autojono 80kmh rajoituksella. Jonoissa tietysti muitakin autoja kuin takseja. Mistään ruuhkasta ei tietty ole kyse mutta yllättävän paljon autoja öiseenkin aikaan…
Noh, joskus opiskeluaikana taksia öisin ajelleena näin useinkin noita kyttääjiä etenkin länkkärillä lauttiksen kohdalla ja itiksellä. Eipä niitä koskaan kiinnostanut 120kmh vauhdit 80kmh rajoituksella.
Hyvä että kyttäävät koska kaiken maailman urp…
Tämän pykälän suurin ongelma on se ettei se määrittele millään tavalla sitä, mikä on "tien näkyvä osa".
Samoin jonkin henkilön kertomus "turvallisesta" nopeudesta on merkityksetön, koska turvallisuus ei ole mikään absoluuttinen käsite.
Ongelma e…
Lainaus:20.09.2004 klo 14:31 MakeX kirjoitti
Ja sitten se tuuri että juuri osusi tälläiseen saumaan...
joka risteys ei jätä vuoroja välistä...
ja jos valon on nähty juuri vaihtuvan punaiseksi, tuskin se heti vihreäksi tulee vaihtumaan... ja jos t…
Katsekontakti on ilmeisen tärkeää silloin kun se on mahdollista. Toisinaan on ja toisinaan ei.
Unohtuukohan tässä keskustelussa se että kaikki autoilijat ovat ainakin joskus jalankulkijoita ja monet jalankulkijat joskus autoilijoita?
Itse suhtau…
Kyllähän viranomaisten tavoite liikennekuolemien vähentämisestä on ihan oikean suuntainen sinänsä. Johonkin pitäisi kuitenkin vetää raja siinä, millaisiin älyttömyyksiin mennään jotta tilastot kaunistuvat parilla kuolemalla.
Se, että jossain Saksa…
Luojan kiitos meillä täällä Suomessa vallitsee demokratia, ja siksi lait laaditaan sellaisiksi että ne mahdollisimman hyvin noudattelevat enemmistön mielipidettä. Toisinsanoen, olisi aika ikävää jos se äänekäs vähemmistö joka vastustaa likipitäen ka…
Lainaus:18.09.2005 klo 21:30 Rätkätin kirjoitti
Semantiikkaa .. sen verran pitää olla pelisilmää, ettei tarvitse kokeilla.
Edes teoreettisesti EVVK.
Mitä? Oliko joku termi tässä joka oli väärin ymmärretty tai jotain?
Niin kuin itsekin esitin niin vuorokaudessa ajaa keski-eurooppaan. Tosin laivamatkat auton kanssa on törkeän kalliita verrattuna esim. lentoihin, Ruotsissa ei ole kerrassaan mitään nähtävää ja parhaimmillaan lomafiilis on jo kateissa sitten kun ikku…