Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Laatu ja laatu... Ei lähde pakkasella käyntiin, mittaristo pimenee ja stefat vuotaa: http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50094;92896 Vertailuna todellista laatua: http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50094;90562
  • Omalla kohdallani matalalla perusalustalla varustettu auto turhakkeista turhakkein, kun en harrasta rata-ajoa. Välillä olen miettinyt, josko sitten ympäristön painostuksesta hankkisin matalalla alustalla ja leveillä mataprofiilirenkailla varustet…
  • Koeajoin auton silloin ensimmäisten joukossa, kun se Suomeen tuli. Silloisessa versiossa alavääntö oli häiritsevän heikkoa, auton kanssa tuli tunne ettei sillä pysy liikenteen tahdissa. No, kun moottorin lämmettyä uskalsi polkea kaasua reippaammin …
  • Mikäli haluaa katsella, millaisia kulutuslukemia eri autoille on "kotimittauksilla" saatu, niitä löytyy osoitteesta www.tankkaus.com.
  • Lainaus:03.08.2007 klo 12:30 Kumppani kirjoitti .....ja samantien sitten Peugeotin uusi maasturi, joka on tehty sen pohjalta, samassa tehtaassa. Olisihan se mielenkiintoista kuulla/tietää, mitä eroja niihin on saatu, noin "yleissivistyksen" kannal…
  • Yksi kokeilemisen arvoinen on myös uusi Mitsu Outlander (tosin saatavissa vain dieselinä). Tilaa on siinäkin reilusti, auto oli hyvä ajaa, neliveto on parempi kuin Hondassa. Itse pidin myös kaksiosaisesta takaluukusta (säästää puskuria kolhuilta ja …
  • Tylsyydestä en tiedä, mutta omaan silmääni auto on hieman ruma. Massasta erottuva se kyllä on. Hyviä puolia: * Tilavuus, kontti kooltaan farmareiden ja oman luokkansa parhaimmistoa. Kontin tilaa tosin aavistuksen syö viisto takalasi (koiraihmisen…
  • Kuljetusvauriot. Maalipinnan huolellinen tarkistus siltä varalta, että autoa on kuljetuksen jäljiltä pikapaikkailtu. Näitä sattuu kuitenkin paljon.
  • Lainaus:18.12.2006 klo 15:35 Pekka Peitsi kirjoitti Zilon kommenttiin antiteesi. Köyhät ovat aina keskuudessamme. Kaikki autoa tarvitsevat eivät pysty ostamaan uutta autoa: niin halvaksi niiden hinnat eivät voi mennä, vaikka autovero poistettaisiin…
  • Lainaus:18.12.2006 klo 13:14 TeeCee kirjoitti Jalankulkijakuolemien osuus on laskussa, henkilöautoissa kuolleiden osuus nousussa. Koska jokainen lisätty resurssi on pois jostain muualta, sen siirto autoista jalankulkijoihin lisää uhrien määrää. …
  • Lainaus:15.11.2006 klo 11:26 TeeCee kirjoitti " Yhteiskunta päättää". Kukas sitten? Mitä ehdotat vaihtoehdoksi? Edustuksellisen demokratian sijaan suorat kansanäänestykset yhä useampien asioiden ratkaisumalliksi. Tehokas tiedonvälitys ja t…
  • Lainaus:20.10.2006 klo 14:58 TeeCee kirjoitti Vekkuli ajatusketju. Se, että liikennevalvonta ei ole uskottavaa ilman rangaistusta ja että sakko on kätevä keino rangaista ei tarkoita, että 70 Meuroa ei olisi johonkin tarpeen. Eihän sitä takapihalla …
  • Mites täällä kuolonkolareiden riskitekijätaulukoissa totalitaarisella kameravalvonnalla osittain kitkettäväksi väitetty riski on vasta sijalla 8. (sivu 41): http://www.lintu.info/lintu_TEPA.pdf Kuinkas voikaan olla mahdollista että noiden suurempi…
  • Lainaus:20.10.2006 klo 12:25 TeeCee kirjoitti Minusta on turha palkita aikuista ihmistä liikennesääntöjen noudattamisesta. Tuo on vanhanaikaista ajattelua. Katsos nyt kun kameroilla kerätään tulevaisuudessa vähintään 70 miljoonaa Euroa vuosit…
  • Lainaus:19.10.2006 klo 10:46 nimim Erkki kirjoitti Vanhempien harjoittama rajojen asettaminen ja valvonta on viisivuotiaan mielestä tyhmää ja epistä, mutta koko lähiympäristön pehmustaminen ja varustaminen rikkoutuessaan sirpaloitumattomilla esinei…
  • Liekö tuolla suurempaa väliä missä heittää veivinsä. Kait nollavisiota (huom, vision käännös "harhanäky") on helpoin kuitenkin tavoitella kotonaan? Silti siellä saattuu suurin osa onnettomuuksista. Väärää turvallisuusvaikutelmaa? Ei mulle kotona mi…
  • Klassisestihan se huolettaa, jossa ollaan tekemisissä vieraiden ihmisten kanssa (kun ne muut mokaa/ajaa päälle). Maanpinnalle palataksemme: http://www.pelastustoimi.fi/turvatietoa/turvallisesti-kotona/ Eli mutu ja se missä vahingot sattuu on kaksi…
  • Lainaus:07.09.2007 klo 15:15 TeeCee kirjoitti Miten tähän teoriaan mahtuu se löytämäsi reilun parinkymmenen prosentin pudotus kuolonuhreissa? Mistä se johtuu jos kerran pahimmat hulikaanit eivät aja hiljempaa? Selittyy RTM:llä, nyt kun tilan…
  • Lainaus:07.09.2007 klo 14:00 TeeCee kirjoitti Tämä ei silti tee kameroista turhia, koska kaikki kuljettajat eivät ole henkisesti niin kypsiä että kävisivät aikuisesta, joka hyväksyy nopeuden ja sen seurausten yhteyden tosiaksi kun se on sellaiseksi…
  • Lainaus:07.09.2007 klo 13:34 ETN kirjoitti Henkilö X ei joutunut menemään selvittelemään asiaa. Hän meni tuomarin juttusille omasta halustaan. Hänelle olisi riittänyt, että olisi allekirjoittanut valaehtoisen todistuksen, että ei ajanut kyseistä au…
  • Tuolla toinen liikennevalokameroiden vaikutuksista tehty tutkimusraportti: http://www.thenewspaper.com/rlc/docs/2007/07-vdot2.pdf Suoranaista hyötyä kameroista on vaikea osoittaa, onnettomuustyypit ovat muuttuneet, osassa risteyksiä jopa kaiken ty…
  • Lainaus:07.09.2007 klo 12:50 ETN kirjoitti Näin tapahtui tässäkin tapauksessa, henkilö X ei ollut ajanut päin punaista, eikä joutunut maksamaan. Olipahan oikeusmurha! Hyvä, että pääsi sakostaan. Pieni "oikeusmurha" tuossa on se, että joutuu …
  • TeeCee kirjoitti Ja nyt sinulla on taas teoria: turvallisuuden esteenä on tehokkain nopeusvalvontakeinomme. Teidän tehokkain nopeusvalvontakeinonne... Kuinka hyvin OLETTE tutustuneet inhimillisempiin tarjolla oleviin vaihtoehtoihin? Vaikkapa ra…
  • Lainaus:07.09.2007 klo 09:01 TeeCee kirjoitti Siinä suhteessa mp-kuski eroaa autokuskista vain ajovarusteiden osalta, koska näyttää siltä että autokuskit moittivat nykykameroita pääasiassa siksi, että heitä jurppii seurata vierestä kun kolleegat p…
  • Lainaus:06.09.2007 klo 09:54 TeeCee kirjoitti Se maksaa monen hengen tai terveyden. Heh. Viikon paras, melkein kuin valvontalaitteistoja myyvän suusta... Tästä tulikin mieleen tapaus kameroiden valeostajista... Kun jutustelussa päästii…
  • Etukilpeä ei taida olla missään Suomessa myydyssä kaksipyöräisessä. Kamera-autoilla tehtävässä valvonnassa käyttävät kameran lisäksi videokameraa, jolla saadaan ohi porhaltavan motoristin kilpi tietoon. Muita valvonnan ulkopuolella olevia ryhmiä: …
  • Lainaus:12.10.2006 klo 22:53 Disukka kirjoitti - Autossa kiinteistönvälitysfirman teipit (En muuten itse kehtaisi kisailla talon autolla!!!) Toi on pahaa pr:ää firmalle. Eilen katselin kun erään firman Passat ohitteli muita Länsiväylällä ki…
  • Lainaus:12.09.2007 klo 10:33 Herbert kirjoitti Voitko linkittää tuon tiedon lähteen? Varmaan joskus olet sen jo tehnytkin, mutta kertaus on kyllästymisen äiti... Ei, vaan ihan mielenkiintoinen juttu. Osaatko kertoa tarkemmin tuosta HTS-systeemistä…
  • Eli meille myydään samoista laitteista ns. Suomi-Special 100 % accurate -versio ja muille pelkkää sekundaa? Johon meillä keliolosuhteet tekevät kameroiden toiminnasta epävarmaa. Sääntöhän on että antureiden lähellä ei saa 50 metrin säteellä olla ha…
  • Lainaus:14.01.2007 klo 22:34 Opelixi kirjoitti Toisaalta Alarjak ja Zilo on useasti kertoneet kuinka vaaratonta ylinopeus yleensäkkin on, joten aika selvästi käy ilmi, että he ovat tyytyväisiä manuaaliseen valvontaan vain sen vuoksi, koska sitä on …
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
52 aloitettua keskustelua
1007 viestiä
0 ×   0 ×