Tesla

1685 kommenttia
1515253545557»
  • @HybridRules kirjoitti:

@Lukija31722 kirjoitti:

@740 GLE kirjoitti:

Tässä suhteessa Teslalla on hyvin paljon yhteistä Toyotan kanssa. Kaikilla muilla kuulostaa olevan Teslan (tai Toyotan) kanssa enemmän ongelmia kuin niiden omistajilla.

Teslassa on jotain maagista joka saa omistajat tyytyväiseksi:

https://www.tivi.fi/uutiset/tesla-ei-juuri-kehuja-kerannyt-luotettavuudestaan/a6862269-b280-42d4-8a57-39941292ad6a

Juu, Teslassa on paljonkin maagista. Se ei ole sähköllä toimiva perinneauto vaan se on innovatiivisesti ja käyttäjää ajatellen suunniteltu uuden ajan auto.

Lähiaikoina ilmestyvä käyttötesti onkin erittäin mielenkiintoinen.

• @Lukija31722 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija31722 kirjoitti:

@740 GLE kirjoitti:

Tässä suhteessa Teslalla on hyvin paljon yhteistä Toyotan kanssa. Kaikilla muilla kuulostaa olevan Teslan (tai Toyotan) kanssa enemmän ongelmia kuin niiden omistajilla.

https://www.tivi.fi/uutiset/tesla-ei-juuri-kehuja-kerannyt-luotettavuudestaan/a6862269-b280-42d4-8a57-39941292ad6a

Juu, Teslassa on paljonkin maagista. Se ei ole sähköllä toimiva perinneauto vaan se on innovatiivisesti ja käyttäjää ajatellen suunniteltu uuden ajan auto.

Tammikuussa taitaa tulla loppuraportti.

Minä olen ajanut käyttötestiä 48.000km Model X:llä ja on ollut pieniä murheitakin, mutta auton maagisuus korvaa pienet kauneusvirheet. Maagisuus tosin taitaa olla aika subjektiivinen juttu. Riippuu, mitä autoltaan odottaa ja millaisen fiiliksen haluaa ja mitä auto tarjoaa. Model X taitaa olla ainoa auto, joka minun käytössä vielä noin pitkän matkan ja 17 kuukauden jälkeen on vain parantanut autoilun karmaa. Osaltaan siihen vaikuttaa, että autoon on tullut pikkuhiljaa uusia ominaisuuksia tai parannuksia entisiin ominaisuuksiin ohjelmistopäivitysten mukana. Ei mitään dramaattista uutta, mutta kaikenlaista. Nyt kun myyntiin on tullut myös perinneautoja, joissa on sähkömootori, olen entistä vakuuttuneempi, että Model X on minulle oikea valinta. Sille ei vieläkään ole kilpailevaa mallia markkinoilla. TM:n käyttötestissä olevalle Model 3:lle on jo verrokkeja sähköistetyissä perinneautoissa, mutta Model Y:lle ei oikein taida olla. ID.4 on lähellä ja tietysti hinnaltaan halvempi, mutta perinneautojen tapaan sen nokalle on asennettu jotain täytettä sen sijaan, että olisi nykysähköautojen tapaan frunkki. XC40P8 olisi muuten hyvä vastine Y:lle, mutta se on aika paljon pienempi tavaratiloiltaan vaikka siinä onkin frunkki vaikkakin pieni sellainen. Mutta Volvossa on tuplamoottorit ja kiihtyvyys nykysähköauton mukainen.

• @HybridRules kirjoitti:

@Lukija31722 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija31722 kirjoitti:

@740 GLE kirjoitti:

Minä olen ajanut käyttötestiä 48.000km Model X:llä ja on ollut pieniä murheitakin, mutta auton maagisuus korvaa pienet kauneusvirheet. Maagisuus tosin taitaa olla aika subjektiivinen juttu. Riippuu, mitä autoltaan odottaa ja millaisen fiiliksen haluaa ja mitä auto tarjoaa. Model X taitaa olla ainoa auto, joka minun käytössä vielä noin pitkän matkan ja 17 kuukauden jälkeen on vain parantanut autoilun karmaa. Osaltaan siihen vaikuttaa, että autoon on tullut pikkuhiljaa uusia ominaisuuksia tai parannuksia entisiin ominaisuuksiin ohjelmistopäivitysten mukana. Ei mitään dramaattista uutta, mutta kaikenlaista. Nyt kun myyntiin on tullut myös perinneautoja, joissa on sähkömootori, olen entistä vakuuttuneempi, että Model X on minulle oikea valinta. Sille ei vieläkään ole kilpailevaa mallia markkinoilla. TM:n käyttötestissä olevalle Model 3:lle on jo verrokkeja sähköistetyissä perinneautoissa, mutta Model Y:lle ei oikein taida olla. ID.4 on lähellä ja tietysti hinnaltaan halvempi, mutta perinneautojen tapaan sen nokalle on asennettu jotain täytettä sen sijaan, että olisi nykysähköautojen tapaan frunkki. XC40P8 olisi muuten hyvä vastine Y:lle, mutta se on aika paljon pienempi tavaratiloiltaan vaikka siinä onkin frunkki vaikkakin pieni sellainen. Mutta Volvossa on tuplamoottorit ja kiihtyvyys nykysähköauton mukainen.

Vanha keksintöhän tuo "frunkki" on. Perinne-kansanautoissa, kuten kupla ja pompannappi, oli jo 50-luvulla. Nimitettiin vain tavaratilaksi.

3
  • @Yosemite J kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija31722 kirjoitti:

@HybridRules kirjoitti:

@Lukija31722 kirjoitti:

@740 GLE kirjoitti:

Vanha keksintöhän tuo "frunkki" on. Perinne-kansanautoissa, kuten kupla ja pompannappi, oli jo 50-luvulla. Nimitettiin vain tavaratilaksi.

Joo, totta. Ei pitäisi puhua Finglishiä. Kyllä auton keskinäytön avauspainikkeissakin lukee "Etutavaratila" ja "Tavaratila". Paitsi, jos haluaa pitää englanninkielen, jolloin siinä on Frunk ja Trunk.

Perinneautovalmistajat vain eivät jostain syystä osaa enää tehdä autoihin tuota vanhaa keksintöä. Ei edes takavetoisiin, mikä on tosi hämmästytttävää. Minä arvostan paljon sitä, että autossa on sekä kuljetus- että säilytystilaa. Etukontti on tosi kätevä paikka pitää hyödyllistä tavaraa mukana, kuten työkalusalkku, turvakengät, kypärä, kauppakassi, latauspiuha, pesunestekanisteri, akkuporakone ja terät. Sellaiset tavarat minun "frunkissa" kulkee mukana. Takatavaratilassa sitten työkohteiden mukaan tarvikkeet työreissun ajan ja vapaa-ajalla usein koira. Takatavaratilassa on vielä syvä vanerikantinen potero ihan takaosassa ja välipohjan alla kolmannen penkkirivin sijasta säilytystila. Model Y:ssä on samat systeemit, mutta vähän pienemmässä mitassa.

1
  • muokattu 02.01.2022 22:35

Tesla toimitti S3XY-malleja yhteensä 936.000kpl vuonna 2021. Kohtuullisen iso määrä. Teslarati ennustaa, että M3 olisi ollut Euroopan ostetuin EV viime vuonna (jostain ovat onkineet ennakkotietoja). Ei taida tilastot kuitenkaan vielä olla valmiit, joten saa nähdä, menikö noin.

https://www.teslarati.com/tesla-tsla-q4-fy-2021-production-delivery-results/

Kun nyt Teslasta tuli puhe, niin eikö olekin fiksu systeemi, että M3 ja MY autoja voi käyttää ilman avaimia pelkän puhelimen avulla. Kun on puhelin mukana, kuten melko monella nykyään on, voi vain avata oven, istuutua kuskin penkille, painaa jarrua, kytkeä rattiviiksestä D, löysätä jarru ja painaa kaasua ja menoksi.

Lompakossa kannattaa pitää avainkorttia backuppina, jos vaikka puhelin hajoaa tai netti katoaa. Model X:ssä on ModelX-muotoinen patterin sisältävä kauko-ohjain KeyFob. Onhan sekin kätevä, mutta se pitää aina erikseen ottaa mukaan. Puhelin minulla on käytännöllisesti katsoen aina mukana ilman eri käskyä.

Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit