@PiiJei kirjoitti:
Kenellekään ei ole uutinen, että Tesla on jo vuosia myynyt olematonta autonomisen ajamisen ominaisuutta, huolimatta siitä, että toiminto ei ole laillinen missään, eikä se toimi nyt eikä tulevaisuudessakaan ja se aiheuttaa jatkuvia onnettomuuksia.
Mutta kuinka tämä selitetään? Tilatessaan Y-malliin ”Performance Brakes” -lisävarusteen asiakas saa takajarruihin aitojen Brembojen sijaan muovikuoret, joilla perusjarrut on naamioitu Bremboiksi?
Tuotevastuu ei toki koske Elon Muskia, se nyt on selvää, mutta tästähän voisi moni muukin autonvalmistaja ottaa mallia katteiden kohentamiseksi. Laitetaan V6 V8:n tilalle Mustangiin ja kuoret päälle. M-sarjan BMW-plagiaatteja liikkuu snagereilla paljon, mutta voisihan tehdas tehdä niitä itsekin, jne, jne.
Onko ostajalle siis luvattu, että saa Brembon jarrut? Sinänsä ei taida jarrujen valmistajalla väliä ja koko autoala on halpojen ratkaisujen naamioimista muovi- ja peltikuorilla.
Copy-paste Teslan konfiguraattorisöa: "Performance-jarrut. Suuremmat ja jäykemmät jarrusatulat ja kevyet kaksiosaiset levyt parantavat suorituskykyä ja lämpöominaisuuksia"
En pidä todennäköisenä, että perusmallisiin jarrusatuloihin lisätyt muovikuoret "parantavat suorituskykyä". Kyse on huijauksesta.
@PiiJei kirjoitti:
Kenellekään ei ole uutinen, että Tesla on jo vuosia myynyt olematonta autonomisen ajamisen ominaisuutta, huolimatta siitä, että toiminto ei ole laillinen missään, eikä se toimi nyt eikä tulevaisuudessakaan ja se aiheuttaa jatkuvia onnettomuuksia.
Mutta kuinka tämä selitetään? Tilatessaan Y-malliin ”Performance Brakes” -lisävarusteen asiakas saa takajarruihin aitojen Brembojen sijaan muovikuoret, joilla perusjarrut on naamioitu Bremboiksi?
Tuotevastuu ei toki koske Elon Muskia, se nyt on selvää, mutta tästähän voisi moni muukin autonvalmistaja ottaa mallia katteiden kohentamiseksi. Laitetaan V6 V8:n tilalle Mustangiin ja kuoret päälle. M-sarjan BMW-plagiaatteja liikkuu snagereilla paljon, mutta voisihan tehdas tehdä niitä itsekin, jne, jne.
Onko ostajalle siis luvattu, että saa Brembon jarrut? Sinänsä ei taida jarrujen valmistajalla väliä ja koko autoala on halpojen ratkaisujen naamioimista muovi- ja peltikuorilla.
Copy-paste Teslan konfiguraattorisöa: "Performance-jarrut. Suuremmat ja jäykemmät jarrusatulat ja kevyet kaksiosaiset levyt parantavat suorituskykyä ja lämpöominaisuuksia"
En pidä todennäköisenä, että perusmallisiin jarrusatuloihin lisätyt muovikuoret "parantavat suorituskykyä". Kyse on huijauksesta.
Ainakin 90-luvulla auton nopeutta lisättiin kylkeen liimatuilla raidoilla, mieluiten keltaisilla. Uskon että muovikuoret lisäävät jarrujen suorituskykyä vastaavalla tavalla.
@Jorma L2 kirjoitti:
Eksyin Teslan tilaussivuille ja tein havainnon, että Model X Dual motor maksaa noin tuplasti vrt Model Y Performance. Onko tähän jollain tietoa onko kyse vain siitä, että Model X ei saada valmistettua linjoilta ja näin vähemmästä voluumista voidaan pyytää sellaista hintaa joka vähentää kysyntää. Toki X on isompi, mutta ei taida kaikkea saada tuplasti vrt Y. Comments?
X:n hinnat tulevat laskemaan Euroopassakin, kunhan kiireisimmiltä on otettu rahat pois kuleksimasta.
Näin se menee koska hinnoittelun perusteena ei ole kustannukset + kohtuullinen kate. Ei tässä mitään salaliittoa ole, vaan valmistaja hinnoittelee tuotteensa sen perusteella mitä niistä markkinoilla saa.
Alemmissakin hintaluokissa vaatimattomimmankin VW:n tai Toyotan myyntihinta nousee kun valmistaja ruuvaa saman tekniikan vaikkapa hieman korkeampaan korimalliin.
@PiiJei kirjoitti:
Kenellekään ei ole uutinen, että Tesla on jo vuosia myynyt olematonta autonomisen ajamisen ominaisuutta, huolimatta siitä, että toiminto ei ole laillinen missään, eikä se toimi nyt eikä tulevaisuudessakaan ja se aiheuttaa jatkuvia onnettomuuksia.
Mutta kuinka tämä selitetään? Tilatessaan Y-malliin ”Performance Brakes” -lisävarusteen asiakas saa takajarruihin aitojen Brembojen sijaan muovikuoret, joilla perusjarrut on naamioitu Bremboiksi?
Tuotevastuu ei toki koske Elon Muskia, se nyt on selvää, mutta tästähän voisi moni muukin autonvalmistaja ottaa mallia katteiden kohentamiseksi. Laitetaan V6 V8:n tilalle Mustangiin ja kuoret päälle. M-sarjan BMW-plagiaatteja liikkuu snagereilla paljon, mutta voisihan tehdas tehdä niitä itsekin, jne, jne.
Onko ostajalle siis luvattu, että saa Brembon jarrut? Sinänsä ei taida jarrujen valmistajalla väliä ja koko autoala on halpojen ratkaisujen naamioimista muovi- ja peltikuorilla.
Copy-paste Teslan konfiguraattorisöa: "Performance-jarrut. Suuremmat ja jäykemmät jarrusatulat ja kevyet kaksiosaiset levyt parantavat suorituskykyä ja lämpöominaisuuksia"
En pidä todennäköisenä, että perusmallisiin jarrusatuloihin lisätyt muovikuoret "parantavat suorituskykyä". Kyse on huijauksesta.
Performance-jarrut parantavat suorituskykyä, vaikka sellaiset olisi vain edessä.
Tämä ei toki tarkoita sitä, että pitäisin tuollaista pelleilyä suotavana. Katsotaan tuleeko nettiin pian vertailutestejä, miten takajarrujen pienennys vaikuttaa käytännön jarrutusominaisuuksiin.
Alustassa suurimpana harmituksen kohteena ovat lisävarusteiset 20-tuumaiset pyörät, jotka tekevät Model Y:stä sietämättömän ravistimen. Perussileällä asvaltilla auto tärisee omiaan, ja raitiovaunukiskot ylitetään rysähtämällä. Äänieristyksen suhteen Y on perushyvä, joskin rengasmelun lisäksi matkustamoon kantautuu melko voimakasta sähkömoottorien vihellystä.
Copy-paste Teslan konfiguraattorisöa: "Performance-jarrut. Suuremmat ja jäykemmät jarrusatulat ja kevyet kaksiosaiset levyt parantavat suorituskykyä ja lämpöominaisuuksia"
En pidä todennäköisenä, että perusmallisiin jarrusatuloihin lisätyt muovikuoret "parantavat suorituskykyä". Kyse on huijauksesta.
Tesla Model 3:n ja Model Y:n hinnoista käydään asiallista keskustelua.
Ainakin 90-luvulla auton nopeutta lisättiin kylkeen liimatuilla raidoilla, mieluiten keltaisilla. Uskon että muovikuoret lisäävät jarrujen suorituskykyä vastaavalla tavalla.
Näin se menee koska hinnoittelun perusteena ei ole kustannukset + kohtuullinen kate. Ei tässä mitään salaliittoa ole, vaan valmistaja hinnoittelee tuotteensa sen perusteella mitä niistä markkinoilla saa.
Alemmissakin hintaluokissa vaatimattomimmankin VW:n tai Toyotan myyntihinta nousee kun valmistaja ruuvaa saman tekniikan vaikkapa hieman korkeampaan korimalliin.
Heikentävät. Jarrusatulan ylimääräinen kuori heikentää sekä jäähdytystä että huollettavuutta.
Speeding Tesla kills 2 in China, carmaker denies claims that brakes failed!
Performance-jarrut parantavat suorituskykyä, vaikka sellaiset olisi vain edessä.
Tämä ei toki tarkoita sitä, että pitäisin tuollaista pelleilyä suotavana. Katsotaan tuleeko nettiin pian vertailutestejä, miten takajarrujen pienennys vaikuttaa käytännön jarrutusominaisuuksiin.
Moottori Koeajo: Tesla Model Y