Nastat vai kitkat?

3 kommenttia
  • Olipa kovin kummallinen "kysely". Nyt kyllä näyttää, ettei tekijöillä ehkä ole ajokokemuksia tai onko edes ajokorttia tai autoa?

    Nyt juuri nuo lähimmät tiet ovat luistinratana. Vettä sataa tamppautuneen lumen ja jään päälle. Kävellen vaikea pysyä tolpillaan. Juuri ostetut parasta a luokkaa olevat uudet nastarenkaat olisivat tänään parhaat. Mutta kun ajan kilometrin niin jää on osin sulanut ja jos ei sulanut niin hiekoitettu kumminkin. Tämä on jokavuotinen vakio ilmiö. Ilmenee max 15 kertaa/talvi.

    Näin ollen olen jo vuosia ajanut kitkoilla. Niissä on yleisimmillä keleillä selvästi parempi pito. Ja pitoa riittää pidemmälle kuin nastoilla. Ne ovat hiljaiset eivätkä kuluta tietä eivätkä aiheuta keväällä pölyjä.

    Uusia nastarenkaita suosittelen sellaisille maaseudun sivuteille, jossa tuollaista luistinrataa voi olla kilometrejä, tai kymmeniä kilometrejä. Ja ne nastarenkaat tulisi uusia joka toinen talvi,-ja niiden tulisi olla parhaita ja kalleimpia malleja mielellään, koska on olemassa uusia nastarenkaitakin joissa ei ole juuri lainkaan pitoa.

    Niille, joiden on pakko ajaa koko päivä ja lähteä kaikenlaisilla keleillä minne tahansa on uudet nastat paras valinta. Samoin jos sahaa maan eri osissa läpi talven. "Suuri yleisö", eli tavalliset tallaajat valitkoon kitkat.

      1
  • @takuulla257 kirjoitti:
    Olipa kovin kummallinen "kysely". Nyt kyllä näyttää, ettei tekijöillä ehkä ole ajokokemuksia tai onko edes ajokorttia tai autoa?

    Nyt juuri nuo lähimmät tiet ovat luistinratana. Vettä sataa tamppautuneen lumen ja jään päälle. Kävellen vaikea pysyä tolpillaan. Juuri ostetut parasta a luokkaa olevat uudet nastarenkaat olisivat tänään parhaat. Mutta kun ajan kilometrin niin jää on osin sulanut ja jos ei sulanut niin hiekoitettu kumminkin. Tämä on jokavuotinen vakio ilmiö. Ilmenee max 15 kertaa/talvi.

    Näin ollen olen jo vuosia ajanut kitkoilla. Niissä on yleisimmillä keleillä selvästi parempi pito. Ja pitoa riittää pidemmälle kuin nastoilla. Ne ovat hiljaiset eivätkä kuluta tietä eivätkä aiheuta keväällä pölyjä.

    Uusia nastarenkaita suosittelen sellaisille maaseudun sivuteille, jossa tuollaista luistinrataa voi olla kilometrejä, tai kymmeniä kilometrejä. Ja ne nastarenkaat tulisi uusia joka toinen talvi,-ja niiden tulisi olla parhaita ja kalleimpia malleja mielellään, koska on olemassa uusia nastarenkaitakin joissa ei ole juuri lainkaan pitoa.

    Niille, joiden on pakko ajaa koko päivä ja lähteä kaikenlaisilla keleillä minne tahansa on uudet nastat paras valinta. Samoin jos sahaa maan eri osissa läpi talven. "Suuri yleisö", eli tavalliset tallaajat valitkoon kitkat.

    minullakin on sellaiset nastarenkaat , heti uutena 2020 Q4 gislaved oli heikompi jäällä ja sohjossa kuin 5 vuotta vanha lähes nastaton hakkapeliitta, ja teeämmä arvosti keskikastiin tuon merkkisen saman nimisen nastarenkaan irvikuvan ja joku muu lehti taisi testata myös eikä hylännyt.

    on premiumissa ja keskikastissa valovuoden laatuero, premiumia ei asentaja saa pompottamaan vaikka yrittää mutta keskikasti tai lowend mallit pompottaa kun on kaikkea heittoa jo muoteista lähtien.......

      
  • SUOSITUS: Painotustesi perusteella molemmat rengastyypit sopivat sinulle yhtä hyvin. Kummat sitten valitsetkin, muistathan vaihtaa myös ajotavan ajoissa talvimoodiin!

    Talvirengasvalitsin on osa julkisrahoitteista rengasportaalia renkaatkelinmukaan.fi. Sen toteutuksesta vastaavat konsulttitoimisto J Lahti Interaction ja Singulabs Oy

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit