Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • No, mutta tämä keskusteluhan on mennyt ihan some-perinteiden mukaan. Kaikki on keskenään jokseenkin eri mieltä, ja jotkut pari keskustelijaa taitaa seuraavaksi tavata pihan perällä tms. Olen ajellut pk-seudulla sen noin 30-vuotta, ja mielestäni …
  • @Kumppani kirjoitti: @XWD kirjoitti: En missään vaiheessa puhunut naapurista vaan tuttavasta, jonka tunnen erittäin hyvin. Kukaan ei tietääkseni elvistellyt puolin eikä toisin. Mutta olet täysin varma, että naapu....tutt…
  • @Kumppani kirjoitti: @XWD kirjoitti: En ollut tohkeissani. Tunnen tuttavan yli 35 vuoden takaa. Ethän sinä hänen tulkintaansa tiedä? "Naapuri yrittää elvistellä plugarivolvollaan"..... En missään vaiheessa puhunu…
  • Taidamme kaikki vain myhäillä sisäänpäin niiden kokemustemme kanssa. Näin se taitaa olla. Tässä on oltava 2 osapuolta: se kenelle ollaan kateellisia ja se kuka on kateellinen. Jännää olisi tietysti se, että joku tunnustaisi tällaisella…
  • Mihin tämä maailma on menossa, kun ranskalaisen auton arvo vain nousee käytettynä eikä kyse ole mistään autoharvinaisuudesta tai legenda-mallista Mielenkiinnolla seuraan tilannetta. Itse en rapeaan ranskalaiseen koskisi tikullakaan
  • Kumppani: Ahaa, siltatyömaat siis sotkee nopeuksia? Onko siellä rajoitukset niiden kohdalla, jonka takia autot joutuvat ajamaan 80km/h, vaikka sinänsä motaria ajavatkin? Kyllä nämä henkilöautolla ajavat 'hidastelijat' ajavat koko matkan Turusta …
  • XWD: Oma nopeuteni moottoritiellä pääsääntöisesti mittarin mukaan 123-128 km/h. Todellinen nopeus siis jossakin 118-123 km/h. Kumppani: Ja ”joudut” ajamaan tätä niinku vasemmalla kaistalla? Jep. Oikealla kaistalla kun menee näitä 80 km/h yms…
  • Oma nopeuteni moottoritiellä pääsääntöisesti mittarin mukaan 123-128 km/h. Todellinen nopeus siis jossakin 118-123 km/h. Tätä nopeutta kun pääsee oikealla kaistalla ajamaan niin ohi menee joitakin autoja. Ne joilla on kiireempi ja tietysti ne pak…
  • Tietysti linja-autot ja peräkärryn vetäjät saavat ajella oikeaa kaistaa ja moottoritietä max 100 km/h. Mutta oikealla kaistalla matelee pääsääntöisesti henkilöautoja, joilla ei ole aikomustakaan ajella n. 120 km/h. Joko osaaminen tai uskallus ei täh…
  • Lainaus:06.11.2007 klo 23:35 JOXA kirjoitti Kerran näin vastaavan tempun, mutta tosin pysähty vasta viereisen auton kylkeen, sattuuhan sitä, mutta tottuuhan siihen, kuin usein sattuu! Joo kyllähän takavetoisella oppii sladit - eipä juuri…
  • Lainaus:01.10.2007 klo 15:24 VTEC kirjoitti Yhtään saivaretelematta mutta kirjoittajia muistuttaen... Oli aika paljon kommenttia että kun TM saa mainosrahoja Volvolta niin kehutaan ja kirjoitetaan kritiikittömästi... Katsokaapa minkä auton maino…
  • Lainaus:16.10.2007 klo 16:51 Stivax kirjoitti Kun ajetaan puoli miljoonaa kilometriä mittariin,niin siinä vaiheessa ne on jyvät erottuneet akanoista...puoli miljoonaa ajetut japanialaiset järjestään aika lepakoita ajo-ominaisuuksiltaan...no älkää o…
  • Mielenkiinnolla olen tätäkin keskustelua seurannut - katsokaapas uudesta Tuulilasi -lehdestä (se on muuten ihan oikea autolehti vrt. esim. TM) Subaru Imprezan koajo ja kuvateksti isosta kuvasta. Siinäpä Autolehden toimitus kertoo suorat sanat, mit…
  • Varmaankin ihan käypä peli, mutta perheen ainoaksi autoksi kuluttaa liikaa (missä diesel -koneet? automaattivaihteisto?) sekä tavaratila on suhteellisen pieni. Nykyaikaisella samatilavuuksisella (2.3) dieselillä pääsee samoihin suoritusarvoihin pien…
  • Lainaus:22.09.2007 klo 01:53 JOXA kirjoitti Kyllähän nuita muotoja löytyy joka lähtöön, mutta saisivat nuo Eteläeuuroopan vehkeet pelittään myös Suomen karmeissa olosuhteissa? Samaa mieltä, mutta puhuinkin vain muotoilusta. Luotettavuus …
  • Mielestäni ranskalaisten autojen muotoilu on taantunut ja jopa monet japanilaiset valmistajat tekevät kauniimmin muotoiltuja ja houkuttelevampia autoja - esim. Mazda6. Esim. aikaisemmat suuremmat Citikat olivat kauniita DS, XM jne. mutta tämä uusi …
  • Lainaus:15.09.2007 klo 00:54 ysiviis kirjoitti Lainaus:14.09.2007 klo 18:51 Simppa- kirjoitti Bravo 1.4 T-Jet (150hv, 210nm) kuluttaa saman verran bensaa (7,1l yhd.). 0-100 km/h 8,2s ja 212km/h. Ei se huono ole tuokaan. Bravo on käsittääkseni Su…
  • Minusta on parasta, että tuo hitaasti ajava ei tee mitään (niinkuin ei usein teekään). Siirtymällä vasemmalle kaistalle hän tukkii senkin kaistan alinopeudellaan ja saattaa aiheuttaa peräänajoja tms. Kun ajaa oikeaa kaistaa niin rampilta tulija voi …
  • ... onhan näitä nopeudenrajoittimia (tai -ilmoittimia) jo lähes jokaisessa autossa. Voit itse ajotietokoneeseen säätää nopeuden, minkä ylittäessä alkaa voimakas pimputus, jota ei kyllä kuuntele vauhtia hiljentämättä. Ainakin uudehkoissa VAG -a…
  • ...en ainakaan keskustelun aloittaneena kannusta ajamaan ylinopeutta, mutta 80 km/h rajoituksen alueella sopiva nopeus on 80 km/h toleranssilla 5km/h (75-85 km/h). Silloin ajo sujuu muitten mukana hyvin.
  • Tämän keskustelun aloittaneena jatkanpa toisella vastaavanlaisella tapauksella: torstaina 2. elokuuta valtatie 12 välillä Tampere - Lahti. Jonon edessä ajaa onnellinen pari muutaman vuoden ikäisellä C-Mersullaan joka vetää munanmuotoista asunto…
  • Minä lämmitin saunan, mutta löylyä täällä on ylläpitänyt kyllä ihan eri porukka. Kukaan ei enää välitä, mistä keskustelu alkoi
  • Hupsista, kylläpäs tuli kommentteja tähän aikas paljon. Ja aika paljon päättelitte asioita - varmaankin pilkun tai pisteen asennosta - tässä pari lisätietoa tapahtuneesta: - hidastelija oli uudenkarhea Toyota Verso (se isompi Corolla Verson jäl…
  • Aika erikoisia kannanottoja täällä - tottakai kaikkia tielläliikkujia pitää arvostaa, ja meitä on erilaisia - varmempia ja vähemmän varmoja kuskeja. Mutta liika varovaisuus ja reippaasti alinopeutta ajaminen on itse asiassa vaarallista. Esimerk…
  • Ainahan liikenteessä on epävarmempia kuskeja olemassa. Se vain on fakta, mutta sen verran voisi olla epävarmoilla kuskeilla olemassa oman turvallisuuden arvostamista, että harjoitellaan se epävarmuus pois. Sehän on tyhmänrohkeutta ja erittäin vaaral…
  • En viitsi paljastaa, missä asun, mutta pienehköllä paikkakunnalla, missä taajamassa on 4-5 liikenneympyrää ja niiden välit valutaan kävelyvauhtia (rajoitus on muuten 40 km/h). Siihen kun lisää vielä pysähtymisen liikenneympyrään tultaessa ilman mitä…
  • Tämäkin tökkii... Taajamassa, missä on 40-50 km/h rajoitus, ajellaan ns. valumalla n. 30-35 km/h vauhtia. Pysähdytään jokaiseen risteykseen ja liikenneympyrään ihmettelemään josko joku tulisi, vaikka jo kaukaa näkee, että ketään ei ole mailla h…
  • Juu... näitä hätäisiähän löytyy toki, joiden on heti näytettävä miten auto kiihtyy ja kiihtyyhän se... Näitä autoilijoita muuten keräillään lähes viikottain esim. kehä-II:lta Turkuun päin motarille tultaessa. Aina joku luulee, että kun motari …
  • simppa: Opetusajon lisäksi bussit? Rekat ja kuormurit? Paketti- ja asuntoautot? Peräkärryn vetäminen? jne. Kyllä sinne motarille on siis päästävä myös pienemmällä vauhdilla. Itselläni on tapana vetää kiihdytyskaistalla pieni ylinopeus. …
  • Ammattilainen: Harvoin tulee oikelta ohitettua, mutta kyllä noita vasemman kaistan "onanoijia" on ihan riittävästi. Lähdetään ohittamaan ehkä ajaen 0,1 km/h kovempaa kuin oikealla ajava, tai sitten kun päästään rinnalle vasemmalla, niin sitten jä…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
27 aloitettua keskustelua
190 viestiä
0 ×   3 ×