Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Kiertovipu, ainakin nuo halemman pään mallit, on jäykkä vipuihin verrattuna. Siksi itse en niistä pidä. 20" lasten pyörissä alkaa jo olla siinä ja siinä, saako lapsi vaihteita vaihdettua. En kyllä ymmärrä, miksei nykyiset pyörätestit palvelisi si…
  • @_Quu kirjoitti: Minä olen onnellinen etten ole hurahtanut autonkaan osalta yhteen merkkiin tai malliin. Samaa mieltä. Haluan itselleni sopivia ominaisuuksia, en suosia tiettyä voittoa tavoittelevaa monikansallista suuryritystä. Mutta jos…
  • @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: …
  • @tracktest kirjoitti: En lue testejä koska toisten tekemät pisteytykset eivät kiinnosta eivätkä näin vaikuta valintaani. Itse luen testejä, koska esim. kulutusmittaukset tarjoavat tietoa, jota ei itse voi muuten arvioida. Annetut pisteet …
  • @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Unohdetaan arvosanojen painotukset ja niiden perusteella laskettu paremmuusjärjestys. Unohdetaan myös se…
  • @_Quu kirjoitti: Herbertkin on pyytänyt pyörätestejä miksi, jos tm ei saa julkaista tuloksia, ja kertoa mielipidettään pisteyttämällä. TM:n testit ovat hyviä, kunhan ei kuvittele testin mukaisen paremmuusjärjestyksen olevan testattujen tu…
  • @Herbert kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Unohdetaan arvosanojen painotukset ja niiden perusteella laskettu paremmuusjärjestys. Unohdetaan myös se, että yhdessä autossa on mahdollisesti lisävar…
  • @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Unohdetaan arvosanojen painotukset ja niiden perusteella laskettu paremmuusjärjestys. Unohdetaan myös se, että yhdessä autossa on mahdollisesti lisävarusteena varustepaketti A, kun toinen aut…
  • Unohdetaan arvosanojen painotukset ja niiden perusteella laskettu paremmuusjärjestys. Unohdetaan myös se, että yhdessä autossa on mahdollisesti lisävarusteena varustepaketti A, kun toinen auto on perusvarustein. Oliko testissä virheitä tai muita …
  • Logitech-hiirimaton käyttöohjeesta: Tämä ei ole lasten tuote ja sitä ei ole tarkoitettu alle 14 vuotiaiden käyttöön. Älä yritä purkaa tai huoltaa tätä tuotetta. Tuote on palautettava valmistajalle huolto- tai korjaustoimenpiteitä vsrten.
  • Kun tarkastellaan liikennettä kokonaisuutena, tuollaiset kynnykset häviävät. Ei voida sanoa, että liikenne hyötyisi vasta tietyn suuruisesta säästöstä ajassa, koska silloin rekat ehtivät laivaan tai perille ennen taukoaikaa. Osa ehtii, osa ei. Osa h…
  • @740 GLE kirjoitti: Mutta en edelleenkään näe ajan säästön etua lineaarisena. En pidä raskaan liikenteen nopeusrajoituksen nostamista realistisena ja sillä oletuksella nopeutta nollasta ylös päin nostettaessa kaikki hyötyvät 80 saakka, mutta sen …
  • @740 GLE kirjoitti: Jos keskitytään pelkästään tuohon, en tunnista edes autolla ajamisessani pyrkimystä johonkin määrättyyn aikatavoitteeseen tai ajan minimointiin? Kuljettajan tehtävänä on ajaa sääntöjen mukaan. Valtio (tai kunta) tiehan…
  • @vmikko kirjoitti: Olen itse aikonut pudottaa teholuokan korkeintaan 100 hevosvoimaan, kun hankin seuraavan auton. Tuolla pitäisi pärjätä erinomaisesti kaupungissa ja hyvin myös moottoritiellä. Hinta on yleensä halvempi ja ehkä polttoaineen kulut…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Ok, sinulla on rahaa niin, ettei sitä tarvitse laskea. Kaikilla ei ole ja tuo suuri massa yhteiskunnassa haluaa todennäköisesti arvottaa myös ajan rahassa. Valinta on realistine…
  • @740 GLE kirjoitti: Kävin peukuttamassa M880, Karretten ja Quun tekstejä, joissa huomaan tuttuja näkökulmia. Ajatus auton, kävelyn ja polkupyöräilyn välisestä valinnasta ajankäyttökysymyksenä on niin karkea yleistys, ettei se oikein toimi minunka…
  • @740 GLE kirjoitti: Näin ollen raskaalle liikenteelle sallitun 80 km/h ajonopeuden kohdalla on nopeuden noston kannattavuuslaskelmassa lakiin kirjoitettu epäjatkuvuuskohta. Oikeastaan se ei ole epäjatkuvuuskohta. Kannattavuuslaskelmat teh…
  • @M880 kirjoitti: * Meillä on merkittäviä (vienti)teollisuuslaitoksia tai muita yrityskeskittymiä maakunnissa, silloin tarkastelunäkymä on mielestäni se minkä aiemminkin nostin esille, eli että rekalla pitää päästä satamaan ajoissa …
  • Ei ole aika muistoja kullannut. Liiankin hyvin muistan nuo ajat, kun vanhalla tiellä jonotettiin kelissä kuin kelissä. Kyse oli M880:n ajatuksesta, että aikasäästö pitää olla riittävän suuri, jotta sillä olisi laskennallista arvoa. Mikä on tarkastel…
  • @M880 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @M880 kirjoitti: Voisiko ajatella niin että ajansäästöstä saatava hyöty ei ole lineaarinen? Eli siten että minuutin hinkkaaminen sohvalla makuuseen tai aikakauslehden keskuste…
  • @M880 kirjoitti: Voisiko ajatella niin että ajansäästöstä saatava hyöty ei ole lineaarinen? Eli siten että minuutin hinkkaaminen sohvalla makuuseen tai aikakauslehden keskustelupalstalle kirjoitteluun ei olisi yhtä arvokasta kuin se että rekka eh…
  • Ok, sinulla on rahaa niin, ettei sitä tarvitse laskea. Kaikilla ei ole ja tuo suuri massa yhteiskunnassa haluaa todennäköisesti arvottaa myös ajan rahassa.
  • @_Quu kirjoitti: Ihan vaan kaverinpuolesta kysyn, mihin tarkoitukseen hänen pitäisi varojaan säästää? En ymmärrä kysymystäsi. Kenen varoista ja mistä säästämisestä puhut?
  • @Karrette kirjoitti: Polkupyörällä Prismaan on ihan kiva tapa kesällä, mutta etenkin talvella työlästä jo vaatetuksen kannaltakin. Yhden ison viikko-ostoksen sijaan voisi käydä 3-4 kertaa viikossa hakemassa reppuun mahtuvat määrät. …
  • TM:n puolesta en voi vastata, mutta mielipiteeni otsikon ksymykseen: Saadaan todella kiinnostavaa tietoa noiden autojen ominaisuuksista. Aivan kuten talvitestissä saadaan tietoa testiryhmän ominaisuuksista, vaikka testiryhmä kattaa markkinoiden vali…
  • @_Quu kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Entä viimeinen vaihtoehtoni, jossa oli verrokkeina hidas ja sujuva väylä autolla? Paljonko sitä korttia voi vinguttaa paremman yhteyden takia. Meidän alueella on ensimmäiset k…
  • Tietysti tunne on suhteellinen asia ja se riippuu olosuhteista. On eri asia ajaa mahdollisimman lujaa mutkaisella soratiellä kuin suoralla moottoritiellä. Keskinopeus on jälkimmäisessä kaksinkertainen, vaikkei se tunnu miltään. Kävely kalliimpaan…
  • @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Ajatko itse koskaan ylinopeudella siksi, että rajoituksen mukaisella nopeudella ajaminen kestää liian kauan? Tekemisen meininki on yksi merkittävä tekijä. Eli se tunne siitä ett…
  • @_Quu kirjoitti: En käy kaupassa autolla ajansäästön takia, enkä ajaisi pyörällä, jos sellaisen omistaisin ainakaan rahansäästön takia. Kaupunkipyöriä olisi kohtuuetäisyydellä tarjolla, ei kiitos, auto on ihmistä varten, muovikortti kattaa ku…
  • Lenkkeilyn tarkoitus on liikkua x h tai muulla tavalla määritelty määrä lihasvoimaa käyttäen. Vaihtoehtona ei ole autoilu, joten jätetään lenkkeily tarkastelusta pois. Kaupassa käyt autolla, koska haluat päästä sinne ja sieltä pois nopeammin kuin…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
132 aloitettua keskustelua
8319 viestiä
0 ×   41 ×